opstart disckette voor XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
In eerste instantie dat het gelukt was met die mad boot op diskette. Vanavond heb ik dit geprobeerd lukt niet. Misschien als ik er een systeemdiskette van maak dat dit dan wel gaat als je het er op zet. Ik ben nu al uren met SP 2 bezig geweest. Downloaden duurde zo'n 6 uur. Wel wat kleine problemen hiermee. Vandaar dat ik het systeem aan het controleren ben wat het wel en niet doet.
 
Even tussen door humpe, waar heb je in vredesnaam een opstartdiskette voor nodig?
 
Dat begrijp ik zelf ook inmiddels niet meer, ik dacht dat het makkelijk was bij windows XP problemen.
 
Als je een lege schijf hebt, heb je inderdaad zes opstartdiskettes nodig om van cd XP te instaleren. Heb je er al een xp versie opstaan, dan heb je die diskettes helemaal niet nodig. Je duwt de cd erin, krijgt je het installatiescherm voor, kies voor installeren en volg nauwgezet de komende vensters. Op een gegeven moment krijg je de melding dat er al een besturingssyteem is geinstaleerd en dan kun je kiezen o.a. op de installatie van het besturingssysteem ongedaan te maken (setup verwijderd dan de vorige xp versie) en vervolgens gaat setup opnieuw installatiebestanden kopieren en vervolgens XP instaleren.

Ik doe dit nu even uit mijn hoofd, gewoon even goed lezen wat de venster allemaal vragen.
 
Ik heb windows XP met SP2 er opstaan, plus dat ik die 6 disketten heb gedownload.
 
die diskettes heb je dus niet nodig. XP of XP SP1 in cd-rom:installeren en als dat allemaal achter de rug is SP2 er achter aan.
 
Dat begrijp ik ook wel, ik heb alleen gekeken naar de gemakzucht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan