Opstart Diskette [XP]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Ik ben bezig met me PC te formateren. (een andere dan waar ik nu op zit.)

Nu vraagt hij om een Setup Disk.
Ik wil nu een Opstart diskette maken.
Maar op de website van www.microsoft.com kan je wel
wat downloaden. Maar als ik die open krijg ik een error:
Het systeembestand is niet bruikbaar voor MS-DOS of Microsoft
En op www.bootdisk.com kan je ook bestandjes downloaden. HIer heb ik ook een zip bestandje vandaan. Maar daar zit bestandje in: ntdetect.exe en die geeft ook ongeveer dezelfde melding

Edit:
Ik krijg op de pc die ik wil formatteren de melding:

Please insert the disk labeld

Windows XP Professional Edition Setup Disk #2

into drive A:

Press ENTER when ready

Laatst bewerkt:
allemaal al gehad, maar die van microsoft, moet ik die gewoon op diskette zetten en dan erin doen. ?

madboot ook al gebruikt. maar krijg niet echt wat. heb in me bios ook al floppy als eerst dan CD-rom dan HDD

Bestand van microsoft downloaden, aanklikken en hij vraagt dan zelf om de diskettes.

nee dan krijg ik dus die error die ik eerder heb aangegeven. Dat ie het niet kan openen

die melding, maar die stappen om het op te lossen, kan dus niet omdat die pc uit elkaar ligt waar het moet gebeuren en met deze lukt het niet, hij kan het pad niet vinden.

en die dingen die je in kladblok moet doen staan ook lekker onduidelijk, :confused: moet je in dingen in je "%systeemhoofdmap%\System32" waar die map is te vinden??????

moet je je command.com openen :confused: die heb ik niet eens.

Laatst bewerkt:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Het systeembestand is niet bruikbaar voor MS-DOS of Microsoft

Is dat de volledige melding ?

nee, gewoon wat op die site stond wat jij mij gaf. Dat was de melding, daaronder stonden manieren om het op te lossen maar dat lukt dus niet

Maar welke van de drie is het ?
Config.nt
Autoexec.nt
Command.com

wat bedoel je daarmee? welke kapot is...??? :confused:

geen id, stond dat er maar bij

lees volgende keer even de rest van de berichten, dat heb ik al, geprobeerd. Beetje onduidelijk die van XP, en als ik die van XP download krijg ik zip bestandje, waar wat rommel in zit, voglens die readme moet ik dat bestand op floppy zetten, maar nee

Tja, over het hoofd gezien, dat kan gebeuren.Zeg, waar wil je die opstartdisk voor gebruiken? ik mag aannemen dat je XP wilt installeren, maar eerst wilt formateren. Dat kan toch gewoon vanaf de xp cd, tijdens de installatie aangeven of je NTFS of fat wilt formateren.

dat lukt niet, ik ben daar mee bezig. Heb madboot diskette erin. en cd van XP pro.

Dan gaat hij dingen checken ofzo staat er.

En dan geeft hij de melding aan die ik helemaal boveaan aan gaf. Dat hij Setup Disk #2 nodig heeft. en die moet in station A ;) dus dat moet dan wel een diskette zijn.

Kan het niet te maken hebben dat je boot vanaf cd maar dat tijdens de installatie xp een diskette detecteerd (madbootdisk)?

Het is een vreemd probleem, normaal gesproken moet je kunnen booten vanaf de xp cd, je krijgt het bekende blauwe scherm dat xp diverse bestanden gaat laden. Vlak hierna moet je de keuze krijgen of je wilt formateren of niet. Vragen om een diskette lijken mij overbodig als je boot vanaf cd.

Op deze site http://www.schoonepc.nl/instal/setup.html staat ook het een en ander beschreven over installeren maar als je in het menubalkje van de site kiest voor windows installatie dan ook alles mbt een opstartdisk icl voorbeelden en downloads

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan