opstart diskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Hulp gevraagd,

De opstartdiskette gemaakt via instellingen,configuratie, sotware, opstart diskette maken, gaat niet verder dan de dos prompt, terwijl de opstartdiskette normaal toch doorgaat en w95 installeert.
Ook opstartdiskette gedownload van bootdisk,com gaat niet verder dan >A:

Wie weet wat er veranderd moet worden??????
henk

Een beetje verwarrend, heb je het nu over W95 of over W2000?

W95
Ik heb dus een w95 opstartdiskette gemaakt die stopt bij >A: en dus niet W95 opstart.
grtz
henk

Verplaatst van "installeren Windows 2000" naar "installeren 95/98"

Is de diskette wel in orde en/of de drive?

Ja beiden in orde. Wanneer ik gewoon reset, rechtstreek op de harde schijf start W95 normaal op.
henk,
bedankt voor je antwoord.

Ook de Helpmij Bootdisk stopt bij >A:
Hoe nu verder Tibor?????
grtz

Henk

Laatst bewerkt:
Geen enkel bootproggie komt verder dan >A:
HMboot eindigt ook met >A: en Boot.Com ook.
Hoe kom ik in windows?

Weet niemand een oplossing?????
grtz,.
henk

Nu begin ik te snappen wat je probleem is. De standaard bootdiskette start Windows niet op.

Ga naar de driveletter van je CD-speler (b.v. D:)

Bij D:\> type je dan CD win95[enter] of CD win98[enter] afhankelijk van welke CD je hebt.

Dan type je setup [enter]en de installatie begint

madboot komt ook alleen bij A:

Wauw.. Nieuw voor mij.. :thumb:

Tibor bedankt voor je antwoord, maar dat was niet wat ik bedoelde.
Ik ga het uitleggen.

De PC van een van mijn kleinkinderen draait op W95.
Ik wil nu een opstartdiskette maken voor het geval dat windows ( om welke reden dan ook) niet meer van de harde schijf wil starten. Wat die dus nu nog wel doet.

Die opstartdiskette stopt bij >A: in plaats van dat W95 wordt opgestart en ik kan het niet voor elkaar krijgen dat w95 wordt opgestart in plaats van dat de boel stopt bij A:

grtz

henk

Een opstart diskette zorgt ervoor dat je in de dos prompt kan komen, vandaar uit moet je eventueel een setup van cd starten, meer doet een normale opstart diskette die je vanuit windows 95 maakt niet, of je moet daar een optie kiezen van een keuze menu die je krijgt.

Weinig aan toe te voegen. De 'veilige modus' is uiteraard een optie.

Heren, heel veel dank. Dit was dus een misverstand van mij. Ik dacht dat een opstartflop direct door ging naar W9xxx.

Nogmaals bedankt.

grtz.,

henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan