Opstart drama

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal me er eens in verdiepen hoe dat zelf te doen.
Heb PrtScn gedaan van P.C Wizard van het scherm met de geheugenstrips.
Klopt het dat er 2 in zitten?

pcwizard1lj4.png
[/URL][/IMG]

Krijg het plaatje niet groter.

Laatst bewerkt:
voorbeeldxe2.jpg

zoals je ziet.. ik heb er 2 stripjes inzitten
en zoals je ziet sta ik rechts op het zwarte icoontje

* EDIT !! damn ik sliep nog dat is dus niet mijn geheugen strips EXCUSES..

Laatst bewerkt:
1. druk op de toets PRT-SCR (Print Screen) als je PC Wizzard 2008 op de juiste pagina hebt staan.
2. open Power Point en kies voor "plakken" / of CTRL-V
3. klik op het tabblad "opmaak" vervolgens voor "bijsnijden"
4. snijd overtollige informatie weg
5. dé-selecteer het bijsnijden tot de randgreepjes weer "normaal" zijn
6. vergroot de afbeelding tot zo'n 90% van de Powerpoint pagina
7. kies voor "opslaan als"
8. bewaar de afbeelding als .jpg (alleen huidige dia)
9. voeg 'm in je volgende bericht als bijlage bij (de paperclip in de Helpmij)

Helaas, heb geen powerpoint, maar met paint moet het ook lukken toch.

Bijlagen

• helpmij#1.JPG
    helpmij#1.JPG
    57,7 KB · Weergaven: 16
Zonder meer, maar ik raak geloof ik het spoor in deze vraag een beetje bijster?

Zonder meer, maar ik raak geloof ik het spoor in deze vraag een beetje bijster?

Om het geheugen van Pasja even te defragmenteren :P

Zijn pc liep steeds vast en we dachten aan een videokaart probleem.. maar kwamen erachter dat dat niet zo was.. daarna had de beste gebruiker de MEMTEST uitgevoerd en erachter gekomen dat tie een beschadigd geheugenmodule heeft. nu wil die weten of ie er 2 of 1 heeft.. zo te zien heb je er 1 van 512 MB in zitten.. ( op het zwarte ICOONTJE ) zie je het trouwens duidelijker staan genton ( check mijn vorige antwoord )

Nu is het dus de vraag .. hoe los ik mijn geheugen probleem op?

heel simpel.. haal een nieuw stripje van 512 MB en laat die als je het zelf niet kan ( neem bij voorkeur je kapotte stripje mee.. om het juiste geheugenmodulestripje weer mee mee te krijgen zie dat je 4 plekken hebt dus je kan hem ook vol knallen met 2x 512 en 2 x 1GB ofzo.. aangezien XP maar 3GB aankan..

Succes

Grtz

MT

Laatst bewerkt:
Gelet op het feit dat de pc na een eerste start verder probeemloos start / werkt én gelet op het feit dat memtest volgens topicstarter 1 fout vond, geloof ik nog niet direct dat een geheugenprobleem dé oorzaak kan zijn.

Laatst bewerkt:
DDRSD geheugen http://www.alternate.nl/html/highlights.html?hgid=1260&&tgid=1370&tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR&

En als je moederbord het ondersteund is er zoiets als dualchannel, en dat is dat kleine 2 modules beter werken dan 1 grote.
Bijvb 2X512MB is beter dan 1X1024MB.
Theoretisch kan dit tot 40% winst zijn dat je daar meer behaalt.

Kijk eens na of ze er goed in zitten geduwd, zie dat de computer uit staat en is uit getrokken, kast opendoen (dat heb je eerder gedaan), dan 1 hand op het ijzeren frame leggen van de kast en blijven vasthouden, en dan het opstaande kaartje goed erin duwen.
(1 hand op de kast houden voor de statische elektriciteit tegen te gaan.)

Laatst bewerkt:
Heb vanacht nog maar eens de memtest gedaan, and guess what?
Geen fouten!!!

Maakt het er allemaal niet makkelijker op.
Ik zal de kast dan toch nog maar eens openmaken en het allemaal nog eens even bekijken en checken of het vast zit en eventueel ook nog het stof bij langs gaan.

Tip van iemand gekregen om eens een registercleaner z'n werk te laten doen.

Maar heb hier nare berichten over gehoord, is dit wel zo handig om te doen?
En zo ja wat is een goede "lees gratis" registercleaner.

Grappig, die heb ik al op m'n p.c staan en 1x gebruikt.
Wist niet niet dat het een registercleaner was :o.

Nou ja het probleem was er na het gebruik nog dus dat zal niet veel geholpen hebben.

Bedankt.

Grappig, die heb ik al op m'n p.c staan en 1x gebruikt.
Wist niet niet dat het een registercleaner was :o.

Nou ja het probleem was er na het gebruik nog dus dat zal niet veel geholpen hebben.

Bedankt.

Moeilijke zaak heb jij :(, al mijn tip geprobeert om linux eens via een livecd (deze installeert niets op je hd), zo kan je testen of al je hardware het nog doet en dan kan je of een hardware probleem bevestigingen als er bij linux ook een probleem voordoet of je weet dan dat er een softwareprobleem is als er zich gene problemen via linux (livecd) voordoet.

Ja, het is zeker een moeilijke zaak :confused:.
Ben een paar dagen erg druk geweest en geen tijd gehad om nog iets te proberen.

Heb het volgende besloten.
De p.c start op dit moment na zo'n 3x resetten op, dit is werkbaar en dus laat ik het maar zo.
Ga nog wel checken of de boel binnenin vast zit.

Het herinstallatie verhaal ligt uitgeprint klaar dus mocht de situatie verergeren en onwerkbaar worden dan zal ik een herinstallatie uitvoeren.

Wil iedereen die zich met mijn probleem heeft bezig gehouden en er tijd aan heeft besteed heel erg bedanken.
Maar het lijkt mij het beste dat we niet verder gaan zoeken naar oplossingen nu.
Zal het topic maar wel open laten zodat als er in de toekomst wel een oplossing is ik deze hier nog kan vertellen.

Mensen nogmaals BEDANKT IEDEREEN :thumb:

Enige tijd geleden mijn "probleem" hier in het forum gegooid en door een aantal mensen goed geholpen.
Helaas was mijn probleem niet verholpen. Heb de stap om XP er opnieuw op te zetten maar genomen en......... helaas probleem niet verholpen.
Naar de PC dokter gegaaan en wat blijkt mijn moederbord was kapot.
De dokter heeft 'm gerepareerd en hij staat hier weer zo goed als nieuw.
Wou dit toch even laten weten en nogmaals de mensen die me hebben geholpen bedanken.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan