Opstart drama

Status
Niet open voor verdere reacties.
B.t.w.Heb je misschien nog een herstelpunt van een datum van voor deze problemen?

Greetz

Ik vermoed dat je probleem in exact 4 minuten op te lossen is.

Áls dit écht de tekst is die je las, dan is dit één van de meest simpel op te lossen problemen die je maar tegen kunt komen.

Ga naar Configuratiescherm, Software en verwijder daar de Nvidia software. Staat die er niet tussen? Ook goed. Ga wederom naar configuratiescherm, systeem, hardware, apparaatbeheer en klik rechts op de videokaart (adapter), kies voor "installatie ongedaan maken / dit apparaat verwijderen".

Start hierna je pc op en je probleem is voorbij. (Áls dat tenminste het enige probleem was dat speelde)

Mogelijk heb je na de herstart slechte kleuren en kun je geen 16 bits / 32 bits kleurdiepte instellen en ook geen hogere resolutie kiezen dan de laagste. Da's normaal en komt omdat de Nvidia drivers nog niet zijn gedownload en geïnstalleerd.
Daartoe moet je naar de website van Nvidia waar je de driver kunt downloaden. Handig is als je dit vooraf doet, voordat je de adapter verwijdert en de driver even ergens op de harddisk parkeert, zodat je na de herstart alleen maar op het bestand hoeft te dubbelklikken om de driver te installeren.

Laatst bewerkt:
Niet om je tegen te spreken Pasja,maar met het terugzetten van een herstelpunt ben je denk ik ook in een keer klaar,zonder het opnieuw installeren van de driver.

Ik ga er wel vanuit dat het eerst goed heeft gewerkt ;)

Greetz

Ik ben het met je eens, alleen wat mij "zorgen baart" is dat het kennelijk "zomaar" is begonnen. Ik zet nog steeds een beetje "in" op een defect stukje hardware, maar hoop dat het slechts de driver is.

Systeemhersel is idd. een simpeler 1e stap, alleen moet TS dan wel terugkunnen naar dat punt, want het gebeurde al wat langer als ik mij de start van het topic goed herinner.

Ik weet zeker dat het echt de tekst was die er stond.
Omdat het al in de eerste regel stond op het scherm, de rest kon ik niet zo snel lezen omdat de p.c weer opstarte.
Of dit het enige probleem is ik ben bang van niet.
Vanavond geprobeerd een afbeelding te scannen en p.c ging weer de fout in. Had het automatisch opstarten inmiddels uitgeschakeld en de melding die ik nu kreeg was :

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Onderaan het scherm werd aangegeven:

STOP 0x0000000C,( 0x00000002, 0x00000000, 0xF78CD494)

Laatst bewerkt:
Om nu te voorkomen dat jouw probleem ik weet niet hoeveel pagina's tekst gaat beslaan: voer nu eerst de genoemde adviezen uit:

1. systeemherstel en als dat geen soelaas biedt
2. mijn verhaal van 17.59 uur

Let wel op dat je een datum bij systeem herstel selecteert waarvan je zéker weet dat het probleem nog niet bestond.

systeemherstel is natuurlijk makkelijk maar ik weet niet zeker wanneer probleem exact is begonnen, ga dus denk ik voor optie 2.
Wat denk ik het makkelijkst is als ik de p.c toch probeer met systeemherstel een flink stuk in de tijd terugzet en dan even kijk wat er morgenochtend gebeurt, want zoals gezegd de p.c start wel soepel op als ie enigzins is warm gedraaid dus om nu meteen te kijken wat er gebeurt bij opnieuw opstarten heeft niet zoveel zin toch?

Ik zal wel alvast de driver bij Nvidia downloaden zoadat ik optie 2 meteen kan uitvoeren als het systeemherstel niet helpt.

Kan wel zeggen dat ik veel leer op dit moment van jullie, dus wat de uitkomst ook is ik heb er wel wat van opgestoken.

Heb by the way toch die externe schijf besteld, is altijd handig of niet dan.

Ok, we gaan het lezen.

Als je bij Nvidia bent, lees dan goed in de drie invoervakjes wat je moet selecteren, dan download je iig niet de verkeerde driver.

Klik

Dan klik je op Download drivers.
Je krijgt nu rechts in beeld 4 vragen. Geef de juiste antwoorden! (taal Engels is Oké)

De driver is binnen.

Heb even met de PC Wizard precies gekeken welke videokaart ik precies heb (ik zei toch dat ik veel geleerd heb hier).

Je gaat het nog horen morgen.
Thx.:thumb:

Goeiemorgen.

P.C gisteren zo ver mogelijk teruggezet in de tijd als mogelijk was (ergens in april dit jaar).
Helaas ben vanmorgen 25 minuten bezig geweest om op te starten.
Dat was dus niet de makkelijke oplossing :(

Toen de oude driver van videokaart verwijderd en nieuwe er op gezet.
P.C start op maar het hele zaakje is natuurlijk nu warm.
Heb toch niet het gevoel dat het is opgelost omdat ik nog een paar keer bij het doorklikken een zwart scherm krijg (ongeveen 1 seconde).
Maar de tijd zal het leren.

Gaan het morgenochtend beleven.

Of het gaat eerder vandaag al mis en weten we dat het dus de driver ook niet was.

Als mijn "gevoel" mij niet bedriegt, heb je het probleem nog steeds, maar ik hoop het niet voor je.

Ik heb dat gevoel ook eigenlijk.

Blijft er nog wel iets over om te proberen te ontdekken wat het dan wel is?

Vergeef mij dat ik niet alle drie de pagina's heb teruggelezen, dus misschien schrijf ik nu iets dat we al besproken hebben, maar bij dergelijke langdurige en hardnekkige problematieken is de echt allerbeste manier:

format c

gevolgd door een versie nieuwe installatie.

Daarbij zijn 2 dingen cruciaal:

de fout moet niet hardwwarematig zijn en
vooraf moeten brieven, foto's, muziek etc. etc. veilig gesteld worden op een andere schijf of disk.

Een format C gevolgd door een nieuwe installatie duurt maar een uurtje. "Kijk" hoeveel tijd je nu reeds aan het probleem hebt besteed.

Ok, ik dus al een externe harde schijf besteld en hoop dat die dinsdag binnen is.
Je ziet ik heb ook al rekening gehouden met een herinstalatie en een frisse start.

Waar ik bang voor ben is dat er iets mis gaat bij dat herinstalleren en ik helemaal niets meer heb.
Misschien overdreven deze angst maar ja als je een nul bent op dit gebied een realistisch iets of niet dan.
Mocht het toch iets hardwarematigs zijn bestaat er dan niet het gevaar dat de herinstalatie mis gaat en ik gewoon met een grote plastic kast zit met dure elctronica aan de binnekant maar verder helemaal waardeloos?

Heb ooit een oude P.C die draaide op windows ME geprobeerd te herinstaleren d.m.v een rescuedisk maar deze p.c is nooit meer de oude geworden, heb o.a. nooit meer iets kunnen branden.
Door dit soort dingen word mijn angst alleen maar groter natuurlijk.
In kort ik weet er heel erg weinig vanaf!!

Dat format C houd toch in dat de hele schijf leeg word gemaakt of niet dan?

Correct.

Een paar overwegingen kun je vooraf maken:

Stelling: het probleem is softwarematig:
1. je pc werkt nu niet goed, dus erg veel plezier heb je er niet van.
2. breng je 'm weg naar een pc dokter, dan komt íe gerepareerd terug en ben je een aantal tientjes kwijt
3. je foto's en andere eigen bestanden zijn dan vermoedelijk ook foetsie (tenzij je alles vooraf backupped)
4. op deze wijze heb je zelf niets geleerd
5. probeer je het zelf en het gaat in één keer goed, heb je a. een heleboel geleerd en b. kostte het je niets
6. lukt het niet zelf, dan kan de pc altijd nog naar een pc dokter

Stelling: het probleem is hardwarematig:
1. je pc werkt nu niet goed, dus erg veel plezier heb je er niet van.
2. breng je 'm weg naar een pc dokter, dan komt íe gerepareerd terug en ben je een aantal tientjes kwijt
3. je foto's en andere eigen bestanden zijn dan vermoedelijk ook foetsie (tenzij je alles vooraf backupped)
4. op deze wijze heb je zelf niets geleerd
5. probeer je het zelf, wat dus niet gaat lukken omdat er een stukje hardware defect is
6. dan kan de pc altijd nog naar een pc dokter

Je hebt helemaal gelijk.

Ga wachten op de bestelde schijf om in ieder geval de boel wat veilig te stellen en denk er serieus over om dan maar opnieuw te installeren.

Denk dat ik deze site nog maar doorspit om te kijken of er ook een duidelijke uitleg staat over format c, herinstallatie en de problemen die ik daar eventueel kan tegenkomen.
Ik heb tijdens de installatie natuurlijk niet de mogelijkheid om even hier te komen vragen en ben op mezelf aangewezen :shocked:

Hoe je niet de site voor door te spitten, die kun je van mij ook krijgen.
Vertel nog even :

wélke Windows versie je hebt en
om wat voor een computer het gaat.

[edit] ik ben nu even een 1,5 uur offline, maar als je de informatie geeft, krijg je van mij een 10-stappen installatie plan [end edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan