Opstart en Haperingsproblemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter erv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

erv

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
Hallo,

Ik gebruik mij computer al 3 jaar zonder problemen. Tot laatst.
Hier de specificaties :
Asrock 939S56-M moederbord.
AMD Athlon 3000+ processor
Nvidia Geforce 6600 videokaart
2 * 512 = 1024 MB RAM
80 GB harde schijf.
Besturingssystem : Windows XP
Mijn geluidskaart en netwerkkaart zijn onboard.

Als ik mijn computer aanzet zie je op het scherm de naam en merk van de videokaart staan. Ook gaat het groene lampje van mijn DVD-speler knipperen. Normaal gesproken start de computer dan verder normaal op en zie ik het Windows-XP opstartscherm.

Nu heeft hij daar problemen mee. Soms wordt het scherm zwart en gebeurt er gewoon niets. Soms lijkt het wel of hij zichzelf nog een keer probeert op te starten en zie je dus weer de naam van mijn videokaart staan. Als hij dat dan een paar keer gedaan heeft start hij pas windows XP pas normaal op.

Maar als hij dan uiteindelijk door de opstartprocedure heen is gekomen loopt hij alsnog heel snel weer vast. Het beeldscherm blijft dan gewoon op een beeld staan en er gebeurt niets. De muis doet het niet meer en als ik numlock klik verandert het groene lampje op het toetsenbord ook niet.

Ik heb geen idee waarom dit opeens met mijn computer is gebeurt. Zou iemand mij kunnen helpen ?

Bas

Hoi,

Een ander programma geïnstalleerd of een update uitgevoerd, kort voor de problemen?

Nee,

dat kan ik mij niet herinneren. Wel laatst mijn PC geformatteerd. Maar dat is al 2 maanden geleden.

voor eens een chkdsk uit met /R (!) eens kijken of je problemen met de harddisk kan vinden.

Opmerkelijk is dat het biosscherm blijkt terug te komen.

Probeer eerst het bios eens te resetten en probeer ook eens andere opstartbare media te booten, doet hij daar ook zo raar mee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan