Opstart en scherm problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter xar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xar

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Beste helpmij,

(alvast sorry voor de opmaak van het stuk, ik heb hem getiept in notepad.)

vanochtend wilde ik mijn laptop uit hibernate halen(heb deze optie eerst nog moeten activeren gezien windows 7 hem niet heeft, en heb deze optie al een half jaar lang gebruikt zodner problemen). Na een half uur was hij nog niet klaar terwijl hij het normaal binnen 10 minuten doet. Nadat ik dus het opstart proces geanuleerd had door mijn laptop op de harde manier uit te zetten (opstart knop ingedrukt houden), starte hij niet meer op. dat wil zeggen, hij kwam door de bios, starte windows op, gaf een blauw scherm en zette zich uit. (met al die tijd een stuk of 8 groepen bestaand uit 6 lijnen van boven naar beneden over mijn beeldscherm)

Na wat aantal keer opnieuw opstarten kwam hij er mee dat hij systeem herstel wilde draaien, dat heeft jammergenoeg niet wilde baten.Met veel moeite heb ik hem in safe-mode gekregen(onder het opstart proces nogsteeds lijnen, en in windows blokjes, zie printscreen).

Hier vervolgens mijn laptop laten herstellen naar een eerder herstel punt. dit heeft half geholpen.Daarna in verband met die lijnen en die blokjes m'n video driver opnieuw ginstaleerd, dit wilde niet werken, maar heeft er wel voor gezorgd dat de driver hersteld werd naar een eerdere versie (windows standaard in plaats van die van nVidea).

Ik kan dan nu eindelijk (met een beetje geluk) windows weer volledig opstarten(in zovere zichtbaar). Hierna via advanced sytem care 3, system file checker laten draaien. Deze heeft geen problemen gevonden met mn windows bestanden.

Ik heb nog steeds last van de blokjes, en in vergelijking met de snelheid dat hij normaal opstarte (zon 2 a 3 minuten) is ie nu zo traag als een slak (gebruikt nu gemiddeld een kwartier om op te komen)

Kan iemand mij uitleggen wat er mogelijk met mijn systeem gebeurt is? en hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen?

Bijlagen

• screenie.jpg
    screenie.jpg
    77 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt door een moderator:
Typen in Notepad is geen excuus voor zo'n beroerde opmaak. Gewoon Notepad in volledig scherm gebruiken, met automatische terugloop.;)

Ik heb nu je bericht maar aangepast echter niet alle spelfouten eruit gehaald. Het is nu tenminste normaal leesbaar. Je Hijackthis log verwijderd, gezien Helpmij.nl deze al jaren niet meer nakijkt.

Gezien je beschrijving lijkt het op een videokaart probleem.

Laatst bewerkt:
Nee nu serieus, het slimste op nu te doen is alle belangrijke bestanden voor jou opslaan op een USB disk of een eventueel ander opslagmedium. Hierna zou ik de pc formatteren, Windows opnieuw installeren en alle belangrijke bestanden terugzetten op de computer. Dit is denk ik de beste oplossing, want jouw Windows is vrijwel niet meer te redden.

Ajuus!

[edit]Als het niet aan de grafische kaart ligt (of eventueel andere hardware), is mijn oplossing denk ik toch het beste.[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
@Piriform,
er is niet voor niets een knop "aanpassen".;) Ik heb die nu maar voor je gebruikt.

@crash, ik wist niet meer dat Hijackthis log's niet meer gebruikt werden.
en sorry van de spelling's fouten, ik ben dyslect, en zonder word spellingscontrole zit mijn tekst dus vol spelfouten :(.

@Piriform, jammer genoeg wil ubuntu 5.10 niet opstarten, zowel de 32 als de 64 bits.
de 32 bits blijft hangen bij de ide module voor de cd(als ik het goed heb). de 64 bits heeft al problemen met opstarten.
iets met timers die hij niet kan vinden en een noacpi modus die ik moet aanzetten of zo..

de 32 bit draait goed grafisch goed, tenminste als hij aan het opstarten is (voordat je taal moet kiezen) danziet alles er gaaf uit, geen lijnen door mijn beeldscherm of wat dan ook, zodra ik taal moet kiezen heb ik weer kleur problemen, de kleuren zijn niet egaal maar zit rode blokjes door heen.

de 64 bits loopt goed, totdat hij problemen detecteer en dan beginnen er letters en soms zelfs hele woorden te verdwijnen.

en ja het compleet opnieuw installeren is mijn laatste redmiddel, zoals gewoonlijk.
zodra ik weet waar het aan ligt hoop ik het probleem in de toekomst te kunnen voorkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan