Opstart herstel probleem Acer Aspire 5552.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nasiha

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2013
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste reactie en tevens een dringend vraag op dit forum. Dus ik wilde even zeggen dat ik erg slecht ben hier en dus niet weet als dit de goede plek is voor dit topic.

Ik heb sinds 2 jaar denk ik een Acer Aspire laptop en heb daar erg vaak problemen mee gehad. Voornamelijk met opstart herstel. Dit is een bij mij vaak voorkomend probleem, die ik dacht uit gezet te hebben. Maar sinds 2 dagen geleden is hij weer begonnen. En ik heb heb daar mee door laten gaan. het gaat dus 2 dagen verder en hij stond nog steeds met: Herstellen uitvoeren... Dus is heb op annuleren geklikt. na een uur gewacht te hebben en niks is gebeurd.

Nu kan ik de laptop niet meer opstarten. Als ik de laptop aandruk, geeft hij mij 2 opties namelijk; Opstarherstel (aanbevolen) en Windows normaal opstarten. Als ik op de 2e optie klik start de laptop automatisch overnieuw op.. en met Opstartherstel blijf hij hangen bij een blauw scherm waar ik alleen de muis zie en een soort achtergrond(die ik ook bij het invoeren van het wachtwoord heb). Zou iemand aub kunnen zeggen hoe ik de laptop nog normaal opstart zonder opstartherstel?
Ik heb de laptop bij de Mediamarkt al 2 jaar en toen stond Windows 7 er al automatisch op. Ik heb dus geen enkele CD bij de laptop gekregen dus heb geen idee hoe ik de laptop formateer(leeg maak). Ik heb nooit een herstelpunt gemaakt, om nu te herstellen denk ik en ook geen back-up gemaakt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. ik weet het nu gewoon niet meer en ben bang dat het duur iets gaat worden.
is er iemand handig en veel verstand heeft van computer.

ik kan wel als ik f8 druk in veilig modus opstarten, maar dan kom ik bij de blauwe Windows scherm en logo.
ik kan geen CD opstarten om te rebooten.

kan iemand mij aub helpen, ik kan momenteel niks met la[top voor huiswerk.
Alvast bedankt!
Nas

Als het lukt om in de veilige modus te starten, dan moet je wederom eens middels F8 de machine aanzetten, maar dan NIET kiezen voor de veilige modus, maar een andere uit het rijtje en wel:

- Windows starten met de laatst bekende en goed werkende.................

Enne, dit bericht is niet je eerste bericht op de Helpmij. Ik las dat je in oktober ook al eens gezeur hebt gehad. Wil je echt geholpen worden met je computerproblemen, dan raad ik je aan om vooral ook te antwoorden op een reactie als iemand op jouw vraag reageert. Dat heb je namelijk in je topic van oktober niet gedaan (en da's niet echt 'fraai')

Laatst bewerkt:
Ten eerste bedankt voor je reactie. En dat klopt inderdaad en je hebt ook gelijk. Excuses ervoor.
Maar door omstandigen van toen, kon ik dat helaas niet doen.

Ik heb net geprobeerd om niet vanuit veilige modus, maar andere in de rij.
Dan krijg ik dezelde. Weer herstelpjnt zoeken, wat uren kan duren en uiteindelijk weer blauw scherm met windows 7 logo op scherm.

Dan even op de website van Acer kijken hoe je de recovery activeert vanaf de verborgen partitie. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer je geen Dvd's / CD's meegeleverd hebt gekregen, er een verborgen recoverypartitie op de machine staat. Ik weet alleen niet hoe je die bij Acer activeert.

Daarnaast : een ezeltje stoot zich nimmer ................ dus vanaf heden maak ook jij maandelijks even op een externe harddisk van een tientje of 6 een kopie van al je belangrijke bestanden zodat je bij een rampje niet alles kwijt bent..............

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga bij acer kijken of ik eruit kom.

Inderdaad een goed tip. Het zal niet meer gebeuren.
Maar nu eerst opgestart krijgen.
Hoe kan ik die software bij acer op laptop aan het werk krijgen op usb of cd?
Ik kan nu nergens bij op laptop?

Dat gaat in principe middels een toetscombinatie. Stel dat je bij het opstarten (ik verzin nu ter plekke wat, daarvoor moet je dus even bij Acer informeren) op de CTRL+F2 moet drukken om de recovery te triggeren, dan heb je verder niets nodig en wordt door het indrukken van die toetscombinatie de herstelprocedure (complete herstelinstallatie van Windows zoals de machine geleverd werd toe 'ie nieuw was) in werking gezet vanaf een verborgen partitie ergens op de hdd van je machine.

Oke, dank je voor je uitleg. Ik ga navragen en dan probeer ik het uit.
Je hoort van me morgen ik ben een leek als het om computers gaat.

Hallo allemaal,

daar ben ik weer . Ik heb het nagevraagd en het is Alt= F10. tevens geprobeerd maar doet het niet. Ik krijg alleen bestanden die hij gaat opladen en uiteindelijk gaat het niet verder en komt ie weer bij blauw scherm met windows logo verschijnt.

Als de machine niet op de recovery toetscombinatie reageert, dan resten je wellicht nog 2 opties:

1. de supportafdeling van de Mediamarkt bellen en vragen of ze je een recovery CD willen sturen,

2. leen een Windows DVD / CD van iemand die dezelfde Windowsversie heeft als jij hebt. Stop 'm in de machine en start ermee op. Voer je eigen serienummer van Windows in (staat op een stickertje ergens op de machine). Eenmaal Windows geïnstalleerd zal je ALLE drivers die bij jouw machine horen handmatig bij Acer moeten downloaden en installeren. Daarom heeft optie 1 verreweg de voorkeur.

daar ben ik weer. Ik heb de laptop in de recovery gekregen met elke keer f10 te doen.
maar de laptop is nu al 4 uur bezig en staat bij systeem updaten op 99% en systeem herstellen op 100%.

kan het zo lang duren of wacht ik voor niks?

Kan iemand mij aub helpen. Ik weet niet meer wat ik moet doen.

Daar ben ik weer.
Laptop hele avond en nacht gelaten 11 uur in totaal.
Hij bleef op 99% staan syteem updaten.
Vanochtend probeerde de laptop met starting divice te beginnen, maar ook dat lukt niet.
Nu kom ik elke terug bij starting windows en windows logo.
En daarna op windows error recovery options
Weet iemand wat ik nu moet doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan