opstart logo veranderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibiza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
ik zou graag het opstartlogo veranderen naar een andere foto
maar weet niet meer hoe het ging

er is blijkbaar iets mis geggaan er veranderd niets
heb het gedaan zoals hier vermeld

"Nieuwe opstartschermen zijn op vele plaatsen te vinden op internet. U kunt bijvoorbeeld in google bootscreen+windows XP intypen, maar ook op de site van Style XP zijn bootscreens te vinden. Als u een bootscreen naar eigen smaak heeft gedownload, gaan we die installeren. Daartoe moet u de computer opstarten in veilige modus (druk op F8 bij het opstarten, nog voor dat het laadscherm van windows XP komt). Het moet in veilige modus gebeuren, want als u in de normale modus systeembestanden gaat aanpassen of vervangen zet windows automatisch het orginele bestand weer terug, in veilige modus doet Windows XP dat niet. Als we in veilige modus zitten gaan we naar de volgende map: "C:\windows\system32\" Zoek hier het bestand "ntoskrnl.exe" en noem hem even "ntoskrnl2.exe". Nu moet u goed opletten, als u een nieuw bootscreen download zitten er meestal 2 bestanden in de zip file. Meestal is dat ntoskrnl.exe en ntoskrnlSP.exe (of ntoskrnlSP1.exe). Ntoskrnl.exe is voor windows XP zonder servicepack 1 en ntoskrnlSP is voor Windows XP met servicepack 1. Nu moet u ntoskrnl.exe of ntoskrnlSP.exe naar de map c:\windows\system32 kopiëren. Noem dit bestand daarna ntoskrnl.exe. Start de computer opnieuw op en als het goed is heeft u nu een nieuw opstartscherm van Windows XP. Als Windows niet meer start, heeft u waarschijnlijk een foutje gemaakt of een fout bootscreen geïnstalleerd. U kunt dan via dos de backup weer terug zetten (ntoskrnl2.exe).

Het makkelijkste kan je StyleXP downloaden en het daarmee doen
dan hoef je zelf niets aan de instellingen te veranderen en dus ook niet bang te zijn dat er iets fout gaat.

Voor style XP klik je hier .

StyleXP

Ik vond op Buffy's link zoveel bootscreens dat ik de link maar heb opgeslagen na 10 pagina's te hebben bekeken.
Hele leuke link Buffy!

Bloopy het is jammer dat jouw link een trial geeft.

Laatst bewerkt:
ik heb het kunnen veranderen het bootlogo maar het jammere is dat 1 sec . verdwijnt en dan een wit scherm word

het zou eigelijk 6a7 sec moeten blijven staan
waarom is mij een raadsel

Geplaatst door Elisa
Ik vond op Buffy's link zoveel bootscreens dat ik de link maar heb opgeslagen na 10 pagina's te hebben bekeken.
Hele leuke link Buffy!

Bloopy het is jammer dat jouw link een trial geeft.

ik kan wel een link naar een full versie geven maar warez mogen niet he :rolleyes:

Geplaatst door Elisa
Hele leuke link Buffy!

Ja, op www.themexp.org staat nogal veel. Ook héél veel themes ('visual styles') voor XP - bijna té veel want als ik ga zoeken zie ik al gauw door de bomen het bos niet meer. Ook zijn er veel wallpapers en screensavers te vinden. Aan het installeren van alternatieve logins of bootscreens heb ík me trouwens nog nooit gewaagd, vind het toch een beetje riskant om in System32 te gaan rommelen.

met style xp hoef je dat dus niet te doen
die doet het zo voor je

Heb ik ook gedaan
werkt echt perfect alleen moet je wel een "legale" versie van StyleXP zien te bemachtigen.

Geplaatst door bloopy
met style xp hoef je dat dus niet te doen
die doet het zo voor je

Heb ik ook gedaan
werkt echt perfect alleen moet je wel een "legale" versie van StyleXP zien te bemachtigen.

Ik heb zo'n "legale" ;) versie van StyleXP, maar die heb ik vooralsnog alleen gebruikt om af en toe van theme te veranderen. Had er nog niet bij stilgestaan dat ik daarmee ook het openingsscherm kan veranderen. Maar ach, ik hoef ook niet zo nodig een ander openingsscherm, dat zie je toch maar eventjes.

Ach ja

verandering van spijs (ook al is het maar ff) doet eten

Zodoende kan ik Windhoos ook wel slikken :D

ik heb style xp afgehaald van welke versie kan je bootlogo's veranderen ik heb versie 1.010000
want dat zie ik daar nergens staan

Ik gebruik ook versie 1.010000

Kijk eens aan de linkerkant als je het programma hebt geopend.

Daar zie je 4 opties :

Thema's
Visuele stijlen
Achtergronden
Openingsschermen.

Klik op openingsschermen en daar kan je het openingsscherm / loginscherm veranderen

dat heb ik veranderd maar was eigelijk nog iets er voor
dat scherm van xp waar je de balk onderaan van links naar rechts gaat

zie bijlage dan weet je welk scherm ik juist bedoel

Bijlagen

• logo xp.jpg
    logo xp.jpg
    14,8 KB · Weergaven: 99
Dat heb ik dus ook gewoon via StyleXP veranderd.

Je moet ook even de vinkjes erbij zetten aan de rechterkant.

Kan je ook kiezen of je het menu erbij wilt hebben om snel van gebruikers te wisselen.

bij lukt niet ik bedoel het eeste logo dat je zien krijgt
dus het bootlogo en niet de gebruikers logo dat lukt goed

nu lukt het perfekt
mijn dochter is blij

bedankt aan allemaal die mij geholpen heeft:thumb: :thumb:

En hoe heb je het gedaan.

Ben erachter gekomen dat bij mij inderdaad alleen het inlog scherm is veranderd.

Meestal zet ik de pc aan en ga ik ondertussen een kop koffie halen.
Zodoende dat ik het dus nog niet gezien had.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan