opstart loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

redindy

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2006
Berichten
97
Ook na herinstallatie van het besturingssysteem (win. 98) blijkt mijn computer vast te lopen bij het opstarten.
Ik heb inmiddels al het mogelijke geprobeerd om hem weer aan de praat te krijgen.
Het gekke is dat hij wel start als ik de optie "veilige modus" gebruik. Maar kan verder niets vinden wat fout zit.
Er is een vermoeden dat er iets met de BIOS niet in orde is. Misschien een virus, hoewel de virusscanner niets aangeeft.
Maar ik heb hier verder geen verstand van.
Wie kan mij vertellen wat hier aan de hand is????
 
98

Bij 98 zul je in een andere map moeten installeren. Doe je dat niet dan neemt hij fouten mee over in zijn nieuwe install.

Helaas moet je dan wel al je software opnieuw installeren.

Als je toch bezig bent doe het dan slim:

Als je nog een 98/me opstart flop hebt (anders even maken in veilige modus).

Boot van flop met cd-rom ondersteuning.

Letop 98/ME kent alleen Fat32 dus maak geen partities aan groter dan 32 gig (kan wel maar is niet slim).

Maak op C: een map aan Windows\options\cabs.

Daar kopieer je alle files uit je windows (CD) map naar toe.

Dan: (Telkens afsluiten met [enter])

c:
cd c:\Windows\options\cabs
setup

De rest volgt vanzelf.

LET OP: Als hij na aanmaken opstartflop (kun je annuleren, want die heb je al) zegt:
"diskettes verwijderen", dat niet doen, want dan gaat hij niet verder.

Hij mist dan command.com

Eric.:thumb:
 
opstart loop vast

Dag Eric,
Hartelijk dank voor je reactie,
Ik heb al je adviezen opgevolgd echter, het heeft niet mogen baten, het probleem blijft!
Ik heb ook nog geprobeerd om Win XP te installeren in de hoop dat het dan over zijn.
Het installeren lukte wel maar gelijk bij de eerste keer opstarten gebeurde weer het zelfde.
En ook hierbij wil hij wel in veilige modus opstarten, maar de fout is dus nog niet gevonden.