opstart pc met piepje

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
hallo

als ik men pc opstart geeft hij na 1a2 seconden een heel kort piepje,
kan dit standaard ingesteld staan voor als je pc opstart dat die een klein piepje geeft ?
want heb dat nogal bij verschillende pc's gehoord

weet wel al hij piept dat er een error is , maar dit piepje is echt klein en kort precies alsof het wil zeggen dat pc opstart , kan dit ?

en hoe zou ik dat eventueel kunnen uitzetten ? in bios ? onder welke naam enzo ?

moederbord gigabyte , processor amd x3 720

hartelijk dank

Da's normaal.
Uitschakelen middels bios zou je moeten bekijken in het bios zelf; zoek naar iets als systeembeep on/off of enable/disable.
Is die optie er niet en je wil toch van het geluid af, schroef dan de kast open en zoek het speakertje en volg het draadje naar het moederbord en trek het stekkertje eraf.
Ik adviseer je echter om het niet te doen. Bij eventuele toekomstige hardwareproblemen (geheugen / hdd o.i.d.) hoor je dan niet meer de waarschuwing van het moederbord en dan denk jij (bij problemen) allang niet meer terug aan het feit dat je de kabel hebt losgetrokken of de sound in het bios hebt uitgeschakeld.
Daarnaast: wat maakt dat ene beepje uit als de pc opstart? Hinder heb je er niet echt van, gemak bij toekomstige problemen wél.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan