opstart probleem door virus? a disk read error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaakz

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Heren dames,

Tijdens het mailen (livemail) kreeg ik ineens de melding of ik online wil gaan.??? terwijl ik toch online was later was ik mijn contacten kwijt....

Ik heb AVG (free) gedraaid maar daar kwam niets uit.
vervolgens heb ik malwarebytes gedraaid en daar kwamen 24 bedreigingen uit. allemaal eindigend met iets van ...fun.

Deze heb ik allemaal geselecteerd en verwijderd. Toen ik vervolgens weer opnieuw wilde mailen was het nog niet opgelost. Gauw heb ik een kopie van mijn bestanden gemaakt. Vervolgens liep hij vreselijk vast op video bestanden.

Niets hielp meer ook ctrl alt delete niet.

De laptop heb ik toen maar met de knop uitgedrukt en weer opnieuw opgestart tijdens het opstarten kreeg ik de melding dat het niet goed was en dat het handiger is om via system herstel te gaan. Dit heb ik vervolgens gedaan en bij opstarten heeft hij fouten gevonden automatisch herstelt.

Het gevolg is een zwart scherm met de melding

A disk read error occurred
press CTRL+Alt+Del to restart...

Helppppp

Ik heb het natuurlijk een paar keer geprobeerd maar geen effect. In de bios gekeken maar hij start toch echt als eerste op van de (problem) harde schijf

Wat is de diagnose en wat kan ik eraan doen.....

Ik hoop dat iemand me kan helpen ik snap er echt niets van en word er zeer moedeloos van

groet sjaakz

Misschien handig ik gebruik windows 7

Laatst bewerkt:
Het lijkt mij toch echter een harde schijf probleem. Draai eens het schijf controle tool van de fabricant van je harde schijf. Indien eruit komt, dat de schijf geen smart fouten kent, dan draai je schijfcontrole met alle twee opties aan.

heren bedankt maar....

Sorry heren bedankt voor de suggesties maar ik ben een vreselijke leek vwb computers.

Ik kom niet verder als deze melding hoe kan ik zo'n programma draaien? En waar zou ik dit evt kunnen vinden.
Hoe kan ik opstarten van cd en wat dan?

Zelf dacht ik nog mijn herstel cd's te draaien maar die kan ik nergens vinden als ik ze al gemaakt heb..... maar dan ben ik natuurlijk al mijn gegevens kwijt (ja ja op deze manier kan ik ook niets met mijn gegevens) Zou het lukken als ik ze op die van mijn broer maak die heeft ongeveer dezelfde VAIO.

Gisteren heb ik op goed bedoelt advies van een kennis de achterkant eraf geschroefd en de batterij even losgekoppeld en de harde schijf losgehaald en weer vast gemaakt........ ook niet. Het kost je gewoon weer een hele avond vol irritatie....... dit is niet goed voor de sfeer in huis

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen........

:confused: Op dit moment heb ik zelf ook bijna dezelfde soort probleem met een HD, en kwam ik tegen een tooltje ( gratis, en voor elke OS of HD is ! ) dat diagnose-test van HD uitvoeren kan om te controleren in welke toestand en gezondheid een HD is enz..
( ben NU ook bezig mee ! ) kijk jijzelf ook of je dit ook wat helpen kan, en ev. fouten van je HD te ontdekken kan ( ? ) ... gezondheid-rapport van je HD kan je ev. hier ook plaatsen en in dit geval misschien kunnen ze andere Helpmijers beter dan helpen ? ...:(

KLIK -->> HIER ! SAMSUNG Diagnostic-TEST !.jpg

P.S. Mocht je HD NU niet kunnen gebruiken ( data niet zichtbaar zijn, maar HD wel in je PC nu zichtbaar is ! ) je kan altijd nog zeer zeker alle mogelijke data reden met '' EaseUS Data Recovery Wizard Pro. '' ( NIET gratis ! )zelfs jouw mails en fotos/downloads enz..enz.. enz.. gewoon alles ! :D terug kan je krijgen ...;) :thumb:

Laatst bewerkt:
Royonix hoe werkt dit dan

Royonix,

Als ik mijn laptop opstart komt hij niet verder als het zwarte scherm met de eerder genoemde melding.

Als ik de omschrijving lees lijkt het me dat de laptop nog wel moet werken om zo de schijf te testen

Ik heb denk dat opstarten via een andere schijf de oplossing kan zijn. En vanaf die schijf de boel repareren... Vooral als ik nu net bedenk dat die ... fun bedreiging in de registry zat.

Maar hoe moet dit ?? that's the question

Hoe meer ik nu zit te denken hoe meer ik ervan baal dat ik belangrijke emailadressen en mail kwijt ben.

Hopende op reacties
Sjaakz

Opstarten vanaf andere schijf je kan alleen maar als je daar windows geïnstalleerd hebt, en zo ook natuurlijk je ook in Bios aangeven moet :confused:

misschien is het best dat je laptop naar de winkel doet, heb je er nog garantie op?

Nee ik verwacht niet dat ik hier garantie op krijg

Nee ik verwacht niet dat ik hier garantie op krijg mijn Vaio is minimaal 3 jaar oud.

Ik ga proberen de herstel cd's te vinden als ik die al gemaakt heb anders probeer ik ze te maken op die van mijn broer (ongeveer dezelfde Vaio) Dan maar alles kwijt zo heb ik er ook niets aan.

Wellicht heeft er iemand een beter idee.....

Groet van een radeloze Sjaakz

:confused: Geloof je me a.u.b. een herstel CD ( herstel CD of beter gezegd die functie heb je ook op origin windows schijf licentie ! ) zal je echt niet kunnen helpen, enigste manier voor een goede oplossing zal moeten om windows opnieuw her-installeren te zijn . Maar natuurlijk je wil voor geen goud jouw vorige of opgeslagen data kwijt toch ??
In dit geval je kan altijd nog KNOPPIX gebruiken ( 100% gratis is ! :thumb: ) ....

KORTE = Citaat !

Als je Windows het even niet meer doet kun met je Knoppix nog altijd mailen, chatten, surfen,
Word-bestanden lezen en schrijven en rekenbladen maken, muziek downloaden en beluisteren etc..
Ten slotte kun je je belastingformulier met Knoppix invullen. De belastingdienst ziet Linux en de
Mac sinds kort voor vol aan! enz..enz..
Knoppix is ontworpen als test- diagnose- en reparatie-systeem voor vastgelopen pc-systemen. Je
kunt er bij voorbeeld. data mee redden van een windowssysteem dat niet meer wil starten, van een enkele file naar floppy kopiëren tot een kloon van een hele Windowsschijf naar een gedeelde schijf
op het locale net, het Internet of op een USB-drive. Ook zijn er uitgebreide netwerktools aan boord. Om virussen op te sporen in Windows-partities is Knoppix eveneens ideaal. Ook kun je met Knoppix computer-workshops houden in een willekeurig lokaal met pc's zonder dat de geïnstalleerde systemen gevaar lopen (ook dat was een van de originele doelstellingen.) enz..enz..
Uitgebreide uitleg in PDF, en uiteindelijk KNOPPIX kan je HIER downloaden lekker op schijf branden en gewoon in player plaatsen en vanaf schijf opstarten ....enz..enz..

Laatst bewerkt:
Nee ik verwacht niet dat ik hier garantie op krijg mijn Vaio is minimaal 3 jaar oud.

Ik ga proberen de herstel cd's te vinden als ik die al gemaakt heb anders probeer ik ze te maken op die van mijn broer (ongeveer dezelfde Vaio) Dan maar alles kwijt zo heb ik er ook niets aan.

Wellicht heeft er iemand een beter idee.....

Groet van een radeloze Sjaakz

Sjaakz dat werkt niet om een herstel cd te maken via de Vaio van je broer omdat het niet van jou Vaio komt, dat gaat problemen geven geloof me ...
toen je malwarebytes hebt laten scannen had die een aantal infecties gevonden en je hebt die geselecteerd en verwijderd,maar heb je nadien je pc opnieuw opgestart na de verwijdering van die infecties via MBAM?
Dan nadien heb je op een foute manier (je had geen andere keuze) afgesloten en natuurlijk laat windows weten dat het niet op een normale manier is afgesloten en je een systeem herstel moest uitvoeren
En toen je weer opstarte liep het fout .... een zwart scherm ..... maar je kan nog altijd in je bios kijken,klopt dat?
Indien wel, kijk naar deze link hoe je stap voor stap je systeem kan herstellen : http://www.pcwereld.be/blog/mibe/opstarten-vanop-cd-en-de-herstelconsole-gebruiken

1

Spocky

Het klopt allemaal wat je schrijft....... ik kan inderdaad nog in de Bios kijken maar daar houdt het dan ook op.......

Na het verwijderen (met malware bytes) kwamen de problemen. Hij liep vast (vreselijk vast) zodat ik hem met de knop uit moest zetten.......

Toen kwam inderdaad de vraag opstarten met systeem herstel (aanbevolen). Of negeren maar toen kwam ik niet verder als het logo.

Vervolgens opgestart via systeem herstel het eerste wat hij kon repareren was het opstarten. Hij heeft even staan te zoeken en vervolgens zijn deze gegevens hersteld. Hij gaf aan dat hij vanzelf een aantal keren opnieuw kon op starten maar zover is het niet meer gekomen........

Oja ik heb ook nog kort de repair disk van AVG gebruikt deze gaf aan geen virussen te kunnen vinden maar ja dat kon AVG ook niet toen het systeem nog in de lucht was.
:(

Vanavond gaat het niet meer lukken maar morgenavond ga ik proberen wat je voorstelt maakt het niet uit dat dit voor XP of 2000 is ik heb nl windows 7.

Bedankt
Sjaakz

Laatst bewerkt:
bedankt maar.... niet gelukt

Heren bedankt,

Het lukt me niet om de cd (3x) te maken ondefinieerbare fout........ toch heb ik de cd geprobeerd en hij lijkt te werken.

Ik heb verschillende opties tot reparatie geprobeerd maar tot op heden geen succes....

Ik ben hem nu helemaal zat ik gooi hem in de sloot en ga als ik van vakantie terug ben een nieuwe kopen.........

Nogmaals bedankt heren voor de inbreng..

Sjaakz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan