Opstart Probleem EN Stand By knop (tijdelijk?) kapot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max X

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
108
Hallo,
ik heb 2 vragen, een vraag over MIJN computer (Windows XP SP2 Pentium4) en een vraag (meer een probleem) over de computer (Windows XP Pentuim3) van mijn zusje.

- Eerst mijn computer:
Een maand geleden zat mijn pc vaak op Stand By, geen problemen. Maar sinds ik de besturingsprogramma van mijn videokaart NVIDIA TNT heb verwijderd, kon ik dat niet meer doen. En als ik mijn pc wil afsluiten, komt dat afsluit menu als een map, het achtergrond wordt ook niet langzamer zwart/wit.
standbyknopyt4.png


Wie weet waaraan het ligt, en wat ik moet doen?!


- De computer van mijn zusje:
Vandaag nog zat mijn zusje te computeren, toen sloot ze haar computer af. Na een uur wou ze even wat doen. Net toen Windows zat te laden, sloot het zichzelf af met de volgende bericht:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om de schade te voorkomen.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

(Daarna nog wat gebla bla bla, paar, tips enzo)

Technisch informatie (mogelijk in het engels):
*** STOP: 0x000000ED (0X8177DAF8, 0xC0000032, 0x00000000, 0x00000000)


Kan iemand me helpen? Hartelijk bedankt!!!
 
Ik kan geen StandBy optie's vinden. Niet in de Windows Taakbeheer en niet in de Configuratie scherm.

Oja, als ik bij mijn zusjes computer ga, sluit Windows steeds af, maar, het zegt dat ik op veilige modus moet gaan.. maar ik kan op niets, niet op de veilige modus, en niet op de AVG (ofzoiets) module (ofzoiets) en niet op normaal.
 
Ik kan geen StandBy optie's vinden. Niet in de Windows Taakbeheer en niet in de Configuratie scherm.
Zit dat niet onder configuratiescherm > energiebeheer en daar onder een tabblad?


Vr.Gr. Egel.
 
Hallo,


- De computer van mijn zusje:
Vandaag nog zat mijn zusje te computeren, toen sloot ze haar computer af. Na een uur wou ze even wat doen. Net toen Windows zat te laden, sloot het zichzelf af met de volgende bericht:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om de schade te voorkomen.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

(Daarna nog wat gebla bla bla, paar, tips enzo)

Technisch informatie (mogelijk in het engels):
*** STOP: 0x000000ED (0X8177DAF8, 0xC0000032, 0x00000000, 0x00000000)


Kan iemand me helpen? Hartelijk bedankt!!!

Probeer dit eens?
Even opnieuw opstarten met de Windows XP cd.. in repare mode gaan.
Daar intypen 'chkdsk -f' even een tijdje laten draaien totdat ie klaar is.
Opnieuw opstarten en draaien :)
(met dank aan ene Wilmpiieej van Tweakers ;) ( http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1058270)
 
Ee bedankt man! Het helpt!
Hartstikke bedankt!! :D

En eeuuh.. nee ik kan niet via taakbeheer op stand by zette...
echt raar man :confused:
 
wat? was die oplossing die ik aandroeg succesvol??
indien ja. mooi! :)

over het standbye probleem.
In principe zou het dus heel gemakkelijk moeten zijn zoals Egel zegt, (in beeldversie : http://www.theeldergeek.com/HT0_008.htm )

check dit draadje eens als mogelijke oplossing
http://forum.pcmweb.nl/archive/index.php/t-3579.html

eigenlijk wel verklaarbaar. Daar komt iemand aanzetten met het opnieuw installeren van een driver van het moederbord. Onderandere..
Misschien ook bij jouw het geval?

welk mobo'tje heb je?
als dat het niet is, misschien dat we dan bij een tweakproggie uitkomen? (maar alles veroorzaakt door herinstallern van grafische kaart? )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan