Opstart probleem (msconfig: veiligheids modus OF Selectief)

Status
Niet open voor verdere reacties.

roselin

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2009
Ik kon met geen mogelijkheid in veiligheidsmodus komen, dus gedaan met msconfig. Opstarten in veiligheids modus aangeklikt en opnieuw opgestart. Kwam in veilig modus terecht. Gedaan wat is daar moest doen (systeemherstel werkte niet in normale modus).

Maar, nu komt het probleem.. Ik wil nu weer normaal opstarten. Maar dat doet hij niet.

Als ik aanvink: Normaal opstarten vinkt hij automatisch Opstarten in veilige modus aan (en kom ik na reboot weer in veilige modus aan)

En als ik veilige modus ont-vink springt hij automatisch naar Selectief opstarten (en dan alleen systeemservice en opstartonderdelen starten). En start hij 'normaal ' op, maar werken dus de helft van de opstartprogramma's niet meer.

Hoe krijg ik dit weer goed?

Hoi,
dat ligt eraan hoever je met systeemherstel in de tijd bent teruggegaan. Geef dus ff aan waarvoor je met systeemherstel aan de gang bent gegaan en hoever je bent teruggegaan.
Succes.

Ik ben met systeemherstel aan de gang gegaan omdat ik sinds vandaag nogal tegen rare problemen aanliep. Onderandere IE die 25 x in m'n taakbeheer processen bleef staan, terwijl ik er misschien 1 of 0 open had staan. Virusscanner, spyware/mallware proggies alles eroverheen gegooid. Maar het probleem bleef. Verder waren er geen rare updates gedaan, anders had ik die er handmatig afgehaald. Enige optie leek mij om een dag terug te gaan.

Enige positieve is dat het erop lijkt dat dat probleem is opgelost. Maarja, ander probleem erbij.

Ok volgende vraag,kun je aangeven welke opstartprogramma's dat waren/zijn? En kun je deze programma's niet meer op
laten starten door een vinkje te plaatsen bij "msconfig-opstarten"? Wat was je cpu-gebruik toen IE 25 maal in taakbeheer vermeld stond?

Laatst bewerkt:
klinkt als zware infectie. Algemeen advies is simpel ... backups maken en volledige herinstallatie van Windows met nLite en volgende keer backup maken. Wat je nu namelijk doet is lapmiddelen toepassen.

Ok volgende vraag,kun je aangeven welke opstartprogramma's dat waren/zijn? En kun je deze programma's niet meer op
laten starten door een vinkje te plaatsen bij "msconfig-opstarten"? Wat was je cpu-gebruik toen IE 25 maal in taakbeheer vermeld stond?

Heb ze idd allemaal aan kunnen vinken en er staat nu niets meer uitgeschakeld.
Cpu gebruik weet ik niet, dat leek niet heel erg te veranderen. Fysiek geheugen daar in tegen daalde met 10% toen ik 12 IE handmatig uit processen had verwijderd.

Hoi, dus opgelost neem ik aan?
zet je vraag dan even op Status Opgelost en succes verder. :thumb:

@Rhyker
Welkom op HelpMij.nl
Heb nu een paar reacties van je gezien en als advies geef je meteen aan dat een herinstallatie het beste is.
Als het zo simpel was hadden we hier geen forum en zouden we vlug klaar zijn,dan hadden we maar 1 webpagina nodig met de tekst
"Bij problemen is het advies herinstalltie"
We proberen hier, middels dit forum, samen de problemen op te lossen en er iets van te leren, zowel voor de vragensteller alsook de helpers.

Laatst bewerkt:
Hij start alleen nog Selectief op ipv normaal. Dat kan verder geen kwaad?

IE probleem lijkt nogsteeds weg te zijn.

Verder ben ik niets meer tegen gekomen kwa eventuele problemen.

Ik zal hem op opgelost zetten :)

Bedankt iig!!!

Dat selectief opstarten kan geen kwaad,dat staat bij mij ook zo. (dat komt omdat sommige "services" handmatig aangepast zijn)
Succes verder. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan