Opstart probleem - Ongelofelijke herrie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bermuda

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Hey,

Tijdens het opstarten, zodra ik de PC aan zet, maakt hij een ongelofelijke herrie. De eerste keer dat het gebeurde schrok ik me n ongeluk, ik dacht dat de PC ging ontploffen... maar dat was blijkbaar niet zo, want na 1 minuut hield het op en kan ik gewoon normaal verder. Dit gebeurd pas sinds 1 maand, en ik heb de PC zo'n 2,5 maanden. Ik weet niet zo goed wat er mis is want de koelers lijken normaal te werken. (Of mischien is het wel normaal?)

Ook, tijdens het gamen, stijgt m'n PC temperatuur naar 70 graden. Volgens mij is dit niet normaal voor een computer waar niks speciaals mee is gedaan. Als ik de game weer afsluit zakt hij terug naar 48-50 graden. (Wat nog steeds hoog is vind ik, als er geen processen op de computer runnen)

Weet iemand mischien wat er mis is? Ik heb de case al eens goed bekeken tijdens het opstarten, meteen even schoongemaakt, en er blijkt gewoon niks mis mee te zijn...

AMD Phenom 8450 Tri-Core
4096 MB RAM
ATI Radeon HD4850
400w (lage voeding, ik weet het)
22' monitor

lijkt mij zo op het eerste gezicht te liggen aan de videokaart.. vooral omdat het met gamen extra hot wordt ;) Zal je niet eens kijken of je videokaart niet dicht op een andere zit of dat de koeler van die kaart defect is oid? haal hem er eens uit en bekijk hem eens, ik heb zelf de 3850 maar die trekt het prima met gamen en wordt ook niet heet..

grtz

70 graden voor een ATI kaart is volledig normaal. daar moet je je geen zorgen over maken.
je zou precies moeten weten waar het geluid vandaan komt. Met ATI control center kan je ventilator instellen als je lagere temperatuur wil en tegelijk kijken of het lawaai daaraan zou kunnen liggen.

ATI control center start pas op met windows en neemt dan pas de ventilatorsnelheid over. als het geluid dus alleen is voordat je in windows komt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan