Opstart probleem Vista

• Onderwerp starter Onderwerp starter iusd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

iusd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2012
hoi allemaal

Windows Vista op mijn pc start niet meer op, op het moment dat Vista begint te laden loopt die vast (blauw scherm) en gelijk daarna begint die weer opnieuw op te starten. als die in de veiligemodus opstart laat die het bureaublad zien maar verder reageert die niet. Doormiddel van opstartherstel of systeemherstel krijg ik het probleem niet verholpen. Echter als ik bij ''opties systeemherstel'' voor de optie ''hulpprogramma windows geheugencontrole'' kies, start die na deze controle volledig correct op zonder dat die een geheugenprobleem constateert. Alleen na het opnieuw starten van de computer start die weer niet op. weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? alvast bedankt

volgens mij is er een onderdeel defect
bedoel je dit met blauw scherm --> PFN_LIST_CORRUPT_Windows_7.jpg

als je dat scherm krijgt zou je dan de foutcode die onderaan achter stop willen aangeven

Laatst bewerkt:
het is inderdaad dat blauwe scherm, eerste instantie begon die al opnieuw op te starten voor dat hele tekst verscheen, nu ik automatisch opnieuw opstarten uitstaat zie ik de volgende foutmeldingblauwe scherm1.jpg

Ok, dit is je Bug_Check_Code:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff559239(v=vs.85).aspx

Aangezien de 1ste parameter 0xC0000005: STATUS_ACCESS_VIOLATION is, probeert een driver toegang tot een illegale locatie van het geheugen te krijgen.

Is het nu nog even zoeken naar welke driver daar verantwoordelijk voor is, maar meest waarschijnlijk, meeste kans, die van de videokaart.
Probeer die, eventueel in Veilige modus, via Apparaatbeheer te verwijderen, & herstart.

ik heb ook een video voor je gevonden hoe je het probleem kunt oplossen als je er niet uit komt

link

sorry voor de laten reactie, het probleem is door de benoemde oplossingen nog niet verholpen, zijn er nog andere mogelijkheden? computer loopt tijdens het opstarten soms ook op andere manier vast (zie afbeelding), ik heb zelf idee dat iets met harde schijf aan de hand is.fout.jpg

Is windows Vista het enige besturingssysteem op de computer??
De tweede foutmelding kan duiden op een defecte harde schijf of op een probleem van de BIOS (beiden kunnen ook de eerste foutmelding omschrijven).
Is de harde schijf wellicht al wat ouder?? misschien heb je de mogelijkheid om windows op een andere harde schijf te instaleren?

Als dat ook niet helpt dan kun je kijken of je de BIOS kunt updaten. Een dergelijke update wordt beschikbaar gesteld door de fabrikant van je moederbord.

Is overigens de melding op het blauwe scherm (de foutcodes daar) altijd dezelfde of wisselt dat per keer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan