Opstart probleem Windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor Moonen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2003
Berichten
2
Bij opstart computer komt steeds C:\> in een zwart beeld en hier stopt de opstart.
Indien er een toets (maakt niet uit welke)ingedrukt wordt, dan start de computer verder op en start ook Windows.

Wie heeft een oplossing voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Bij opstart computer komt steeds C:\> in een zwart beeld en hier stopt de opstart.
Indien er een toets (maakt niet uit welke)ingedrukt wordt, dan start de computer verder op en start ook Windows.

Wie heeft een oplossing voor mij.

Misschien helpt het als je de pc een keer in veilige modus opstart? Mijn pc heeft ook zo af en toe problemen met opstarten. Maar, opzich zie ik het probleem er niet van in. De computer start toch gewoon op na een toets in hebben te gedrukt?
 
Afhankelijk van het feit hoelang de storing er al is,kun je deze oplossing proberen.

Windows bewaart de registers van de laatste 5 dagen dat je bent opgestart.Bij storingen,kun je dan een van die registers van voor de storing terugzetten.
Start op in de MS-Dos modus met F8 of de CTRL-toets en type "scanreg /restore"(zonder de ") dan enter.In het scherm wat dan verschijnt,kun je kiezen van welke datum je het register wilt terugzetten.

Begin dan met de datum van de dag voor de storing,wil die niet werken,kun je steeds verder terug gaan.


Als je toch nog in Windows kunt komen,is het misschien makkelijker om bij afsluiten te kiezen voor herstarten naar DOS ;)

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan