Opstart probleem winxp pro

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tam24
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tam24

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2007
Hallo,

ik heb eigenlijk een paar probleempjes met mijn pc, maar mss dat het met elkaar te maken heeft omdat het sinds een paar dagen ineens allemaal gebeurd.

Mijn pc wilt niet altijd meer goed opstarten, hij blijft dan hangen in dat witte veld (waarvandan je in het bios kunt komen) en gaat dan niet verder.
Dan doe ik mijn pc weer uit en herstart um nog eens en vaak doet hij het dan wel.

Ook is mijn cdwriter ineens stuk, oranje lichtje blijft knipperen en hij gaat niet meer open,oke dat kan, maar toch toevallig.

Mijn muis doet het af en toe niet goed meer,hij reageert dan niet meer op mijn beweging, paar minuten later is het ook weer over en dan doet hij het weer prima.

Dit is allemaal de afgelopen dagen aan de gang en ik heb zelf weinig verstand van computers, moet ik mij hierom zorgen maken? Wat kan ik er aan doen?

Lijkt er in eerste instantie op dat je voeding aan het overlijden is

ojee :(

Hoe kan ik dat checken?
Of moet ik een nieuwe voeding kopen?

Dat is zeker ook niet makkelijk om te doen:shocked:

Makkelijkste is, wanneer je er zelf niet veel verstand van hebt, pc even door laten meten bij pc boer

Ik zou het graag toch zelf doen, ik ben tenslotte bezig met Comptia A+ (omdat ik dus geen leek meer wilde zijn) dus ik moet het eens gaan leren toch :D

Kan idd je voeding zijn die een opne*ker heeft gehad.

Heb je een paar dagen geleden een zwaar onweer boven je hoofd gehad?
Bliksem inslag in de buurt of een stroom storing?

Grtz.

Niet dat ik weet, een beetje mss een paar dagen terug, het stormde toen wel heel erg.

Laatst bewerkt:
Controleer al je aansluitingen nog eens.

Miss. (denk het niet) is het een software matig probleem en kun je een herstelpunt aanspreken van enkele dagen geleden.

Om je voeding te testen zou je een voeding moeten lenen van een kennis of vriend.

Grtz.

Ik zou het graag toch zelf doen, ik ben tenslotte bezig met Comptia A+ (omdat ik dus geen leek meer wilde zijn) dus ik moet het eens gaan leren toch :D

Ik ook...LOI ??

Mooie cursus hoor :)

Laatst bewerkt:
Wanneer het het zelf wilt doen heb je twee opties:

1) een andere voeding proberen
2) de voeding doormeten met een multimeter

Ja idd bij de LOI.
Maar ga ook het boek van Mike Meyers erbij bestellen, daar staan veel meer afbeeldingen in en zo kan ik alvast aan de engelse termen wennen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan