opstart probleem Xp Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudi1

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2003
Berichten
146
Ik heb twee partities waarvan ik op een daarvan Xp Home wou installeren, maar na de instalatie start hij op desbetreffende partitie niet meer op. hij blijft hangen in het boot scherm, (zwart opstartscherm).
ik hen een Pentium 3 1Ghz. pc met Geforce 2 32Mb agp en een Creative Audigy 1 geluidskaart.
Ik kan hem wel in veilige modus opstarten en daar verschillende hardware apparaten veranderen maar niks helpt. Ik kan vandaar wél niet op 't internet.

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.
Rudi.
 
geen rode kruisjes in apparaatbeheer ?
 
Staat in het BIOS de boot op IDE-0 toch niet op disabled?

Verwijder anders de tweede partitie, en installeer XP opnieuw.

Daarna kan je met bv Partition Magic een nieuwe partitie maken.

Of staat op de tweede partitie gegevens die je niet kwijt wilt?

Wanneer je in veilige modus zit, heb je in app. beheer gele uitroeptekens en/of vraagtekens?

Greetz Patrick
 
Geplaatst door patrickt
Staat in het BIOS de boot op IDE-0 toch niet op disabled?

Verwijder anders de tweede partitie, en installeer XP opnieuw.

Daarna kan je met bv Partition Magic een nieuwe partitie maken.

Of staat op de tweede partitie gegevens die je niet kwijt wilt?

Wanneer je in veilige modus zit, heb je in app. beheer gele uitroeptekens en/of vraagtekens?

Greetz Patrick

snap niet direct waarom hij nou meteen partities moet gaan verwijderen. En de ide-0 op disabled zou staan. Hij kan toch opstarten in veilige modus ???
 
Opstartprobleem Xp Home

Beste,
In apparaten beheer stonden wel een aantal gele kruisjes, ethernet kaart en sound kaart, maaar die heb ik opgelost, maar helpte niet.
Het antwoord op bios, weet ik eigelijk niet omdat ik niet zoveel verstand heb van de bios, maar ff voor de duidelijkheid, op de andere partitie staat Xp Pro engelse versie en die werkt perfect.
Ik wou gewoon deze Home edit. installeren omdat die nederlandstalig is.
alvast bedankt voor jullie reactie!
 
Re: Opstartprobleem Xp Home

Geplaatst door Rudi1
Beste,
In apparaten beheer stonden wel een aantal gele kruisjes, ethernet kaart en sound kaart, maaar die heb ik opgelost, maar helpte niet.
Het antwoord op bios, weet ik eigelijk niet omdat ik niet zoveel verstand heb van de bios, maar ff voor de duidelijkheid, op de andere partitie staat Xp Pro engelse versie en die werkt perfect.
Ik wou gewoon deze Home edit. installeren omdat die nederlandstalig is.
alvast bedankt voor jullie reactie!

weet je zeker dat je voor die sound kaart en etehrnetkaart de goede drivers hebt gebruikt ?? Grote kands dat dit toch een driverprobleem is namelijk. In de veilige modus worden veel drivers niet geladen en daar kan je zonder problemen inkomen. Zet anders ook eens in de veilige modus die apparaten uit en start dan een sopnieuw op.
 
Ik denk niet dat het echt een driver probleem is, nl; opde versie van Win Xp Pro werkte alles perfect van de eerste keer.
Het is tijdens het opstarten dat het al mis gaat, je krijgt je opstartscherm te zien met het vooruitgangsbalkje en het duurt geen twee seconden en hij hangt vast!

Is er nergens bekend dat Microsoft daar problemen mee heeft gehad ofzo???

Thanx,
Rudi.
 
formateer de partitie waar je net de home editie op gezet hebt nog een keer en scan ook even op fouten op de partitie met scandisk of chkdsk.

Probeer de installatie even opnieuw ...

de twee edities (hoem en pro) gebruiken hun eigen drivers, dus tja blijft een mogelijkheid..
 
Beste Alex,
Zal nog één keer proberen, heb ik ondertussen al drie maal geprobeerd, en we zien wel waar we uitkomen. Maar ik denk dat het een moeite voor niets wordt.
ik heb ondertussen ook in systeeminfo gekeken en daar staan onder delen/conflicten heel wat samen waar ik niet echt uit wijs word.

Alvast bedankt voor de moeite!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan