opstart probleem XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanne58

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Berichten
4
Ik heb precies hetzelfde probleem!
Ik heb alleen helaas een acer laptop, dus ik heb geen idee hoe ik de harde schijf in een andere computer zou moeten hangen.. :eek: Is dat uberhaupt mogelijk..?


Ik krijg overigens ook nog een knalblauwe foutmelding die maar heel eventjes in beeld is, niet lang genoeg om het te kunnen lezen, maar ik had een foto gemaakt en dit is ong wat erin stond:

Controleer of alle nieuwe hardware en sofware op de juiste wijze is geinstalleerd.
Is dit een nieuwe installatie vraag de leverancier of er nieuwe windows updates zijn die u nodig heeft.
Als de problemen zich blijven voordoen dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen.
Schakel bios-geheugen zoals caching of het maken van schaduwkopieeen uit.

En in de technische informatie staat dat hij de fysieke geheugendump heeft voltooid??


Dus iemand nog ideetjes hoe ik een backup kan maken, zonder mijn computer op te starten. Of anders hoe ik het probleem kan oplossen, zonder dat ik de hele computer hoef leeg te gooien..?

Ik kan dus ook niet in de veilige modus.
 
Hoi
Ik heb van jouw vraag maar een eigen vraag gemaakt.
Om jouw probleem in een ander topic te zetten is niet netjes.
 
Oh sorry, dat heb ik me niet gerealiseert eigenlijk! ik dacht is misschien wel handig ivm 10 topics met hetzelfde onderwerp :p
 
Bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Dan kun je de foutcode hier plaatsen.
 
Aah zo blijft ie staan ja..

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals word weergegeven kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze zijn geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig heeft.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software teverwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de vielige modus te kiezen.

Technische informatie:

Bezig met starten van de fysieke geheugendump, de fysieke geheugendump is voltooid. Neem contact op met de systeembeheerder of de afdeling technische ondersteuning voor hulp..
 
En opstarten in VGA modus, gaat dat wel?

Die melding krijg je bij veel onderdelen, van verkeerde drivers tot slecht werkende hardware, maar meestal de eerste.

Wat heb je gedaan voor het probleem waardoor dit is ontstaan?
 
Nee, werkt ook niet volgens m'n broer (die helpt me .. heeft er net ff wat meer verstand van dan ik :p)..

En ik was een spel aan het spelen (The Sims, een oude versie, m'n computer word er meestal wel sloom van .. ik heb het spel een dag daarvoor geinstalleerd), toen hij ineens vastliep, vervolgens uitviel en opnieuw opstartte, hij bleef eerst steeds haperen, maar soms startte die toch op, en toen heb ik gister uiteindelijk systeemherstel gedaan naar 3 dagen geleden, toen ging t weer goed tot vandaag.. en nu krijg ik hem helemaal niet meer opgestart..

Overigens bedenk ik me nu dat internet explorer diezelfde dag zomaar ineens uitgegooid werd steeds en ik kreeg rare foutmeldingen.. Geen idee of dat met elkaar te maken heeft..
 
Laatst bewerkt:
Probeer eerst het vogende, haal bij meerdere reepjes geheugen ze er allemaal uit, en probeer het nu met 1 reepje, eventueel omwisselen.

Haalt dat niets uit, start op met de XP cd, ga naar de herstelconsole en voer de volgende commando's uit, fixmbr, fixboot en een chkdsk /r, de laatste kan wel even duren en bij de eerste 2 geen acht slaan op de meldingen.

Werkt dat ook niet dan dit tutorial volgen voor het terugzetten van het register uit een herstelpunt.

Werkt dat ook niet, een herstelinstallatie uitvoeren, indien die optie wordt gegeven bij het installeren, dien je wel een XP sp2 cd te hebben, en na die herinstall alle updates weer binnen te hengelen en de 3e party drivers te installeren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan