Opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoornvan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 feb 2002
Berichten
3.333
Wie kan mij helpen,

Op mijn gewone pc PackardBell draai ik met ME 1GHZ.
Om hem op te starten is er een groot probleem.
Ik moet zeker een halfuur lang aan en uit zetten wil hij het doen, soms baal ik en stop dan maar, en als hij het dan eindelijk doet schakeld hij soms zelf naar opniew opstarten of hij loopt vast.
De baterij heb ik gisteren vernieuwd maar dat hielp dus ook niet.
In mijn vroegere pc zat geen baterij, wat doet hij eigenlijk?
Mijn virus scanner kan niets vinden (Norton 2003)

Alvast bedankt
 
Vaag probleem. Het zou niet mogen dat je eerst een half uur moet *****n voordat hij eindelijk werkt en dan nog gaat flippen.

Hebben we het hier over een laptop? Omdat je het over een batterij hebt. Sowieso denk ik dat het daar niet aan ligt. Ik heb wel een paar ideeen, we gaan ze gewoon stuk voor stuk langs:

Hoor je tijdens het opstarten (wanneer je zo lang moet proberen) ook piepjes van de interne speaker of hoor je rare geluiden van binnenin de kast?

Krijg je tijdens die procedure wel beeld?

Tot wanneer kom je meestal als je constant moet rebooten? Het windows dos-scherm zeg maar? Of al eerder?
 
Nee het is geen laptop.
Bij het opstarten krijg ik No Signaal in beeld.
Op een moment na veel rebooten krijg ik soms piepjes of een lange piep te horen.
 
Heb ik ook gehad. Gek werd je ervan. Voeding vervangen en probleem was opgelost. Ik kreeg ook "no signal" in beeld. En ook de piepjes klinken mij bekend in de oren.

Pc probeerde wel op te starten, maar bleef na een tijdje "hangen" en deed niets meer, tot de volgende reboot, en de volgende, en de......., totdat hij doorstartte.
 
Bij het opstarten lichten de lampjes van de cd en dvd op en dan zou het lampje van de diskette moeten gaan branden.
Vaak blijft na de dvd alleen het lampje van de hardeschijf branden en ga hij niet verder.
Na heeeel lang rebooten wil hij door starten.
Dan loopt hij soms vast en moet je weer opnieuw beginnen en meestal doet hij het dan wel.
De andere dag is het probleem er weer.
 
Die links die Bennie heeft gegeven zijn misschien wel wat. Luister bij het opstarten goed naar de frequentie en lengte van de piepjes en zoek op welk merk moederbord je hebt. Dan kun je achterhalen wat de piepjes betekenen. Je kunt dan achterhalen wat het probleem zou kunnen zijn.
 
Dit probleem heb ik dus ook waar hij dan weer gelijk op start is dat ik even een tel of twintig hem helemaal van de spanning af haal dus de stekker eruit en dan loopt hij weer als een trein.
Mij adviseerde ze om hem te aarden dat heb ik dus gedaan maar helaas geen resutaat
Nu probeer ik een nieuwe voeding want dat zou mogelijk het probleem kunnen zijn.
Maar indedaad het is knap vervelend.

Groetjes Anita
 
@anita7. En? Heb je al een nieuwe voeding? Ik ben benieuwd of het toeval was dat het bij mij opgelost was met een nieuwe voeding, of dat dat mogelijk ook de oplossing moet zijn. Dan weten we dat in het vervolg.
 
Hallo Tanja

Nee ik heb nog geen nieuwe voeding die moet ik nog halen aangezien mijn pc kennis heel weinig is moet ik dit overlaten aan een kenner.
Ik moet wachten tot iemand mij hierbij kan helpen hoe ik zo,n ding erin en eruit kan halen ik zou niet eens weten waar het zat dus voor ik brokken maak heb ik goede hulp nodig
Die ik daavoor kan porren is met vacantie dus ik moet even geduld hebben.
Ik laat het je zeker weten als het is opgelost.
Fijne dag pffffffff wel wat erg heet vind je niet

Groetjes Anita
 
Hallo helpers,

Ik heb na lang zoeken eindelijk gevonden waarom de pc niet goed werkte.
Er staat een router tussen en het probleem zat daar.
Ik had de router verder van de pc gezet en nadien kreeg ik het probleem.
Toen de router er tussen uit was, was ook het probleem opgelost.
Ik dacht dat het niet uitmaakte of hij nu dicht of veraf van de pc staat.
Maar nogmaals dank voor jullie sugesties en misschien hebben anderen er wat aan gehad.

Groetjes Hoornvan
 
Maar moest je hem nou verder of juist dichterbij zetten voordat de pc weer normaal begon te doen? Wij hadden het met kabel ook, dat de installateur inderdaad zei dat je de modem ab-so-luut niet in de buurt van de pc moest doen, dat was te gevaarlijk. Nee, het modem moest direct bij de tv en radio ingang gemonteerd worden (waar me pa niet bepaald blij mee was het is nl een zwart kastje tegen een witte muur :D).

Zal wel met spanningsvelden te maken hebben?
 
Hallo Tanja en ieder die mij heeft geholpen.

Het opstart probleem is verholpen het hele gedoe kwam omdat mijn voeding was opgeblazen er zit nu een nieuwe in.
Het is gekomen zo werd mij verteld omdat mijn pc niet was geaard en dan met wat stof en hitte erbij en zo heb ik dat probleem veroorzaakt.
Misschien een tip voor degene die het nog niet weten mijn pc staat in de kamer en daar is geen geaard stopcontakt nu hebben we dat opgelost door een aarde draad vanuit een geaarde stekker door te trekken naar de verwarming en met een aarde klem vast gezet.
Wel het stukje waar de klem komt kaal van verf maken.
En de pc is nu wel geaard.

Groetjes Anita
 
Weer iemand blij gemaakt vandaag:D
Maar aarde aanleggen is nooit zonde van het werk/geld. Het is altijd beter voor de pc.
 
Als je geen CV hebt (ja, zulke mensen bestaan nog), wat is dan een geschikt ding om zo'n aardedraad aan vast te zetten? 't Is nl. hoog tijd om mijn pc'tje ook maar eens te aarden, in mijn knusse oude huis met gaskachels. En hoe maak je die aardedraad aan de stekker van de pc (daar moet 'ie toch aan?) vast? Stomme vraag misschien, maar ik weet weinig van dit soort zaken.
 
Ik heb ook geen cv (ook een ouderwetse gezellige gaskachel). Wij hebben de aarde laten doortrekken vanuit de keuken. Daar is een geaard stopcontact (met 2 van die ijzeren puntjes erin is aarde). Dan een geaarde stekkerdoos naar dat stopcontact toe. En je pc in die stekkerdoos steken. Hoef je helemaal geen draadjes of zo naar de cv te leiden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan