opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsbos

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Mijn PC functioneert prima in normaal gebruik, maar als ik opstart (XP pro) lukt dat soms pas naar 5 keer. Tijdens het opstarten loopt de machine vast op "bezig met opstarten" (na de aanmelding op de machine). Gewoon uitzetten via de knop op de machine gaat niet meer: alleen het stroom eraf werkt nog.

Q1: Wat zou een oplossing kunnen zijn?

Overigens, ik heb mijn OS (via partionmagic) op mijn c:\ partitie staan en mijn software + dat op d:\.
Q2: Als ik herinstalleer, ben ik dan ook al mijn software kwijt?

Overigens, ik heb mijn OS (via partionmagic) op mijn c:\ partitie staan en mijn software + dat op d:\.
Q2: Als ik herinstalleer, ben ik dan ook al mijn software kwijt? [/B][/QUOTE]

Draai effe adaware ( spyware), en nee, je bent je software / etc niet kwijt als je C formateert.

Geplaatst door bas9
je bent je software / etc niet kwijt als je C formateert.
De vraag is wel of de software nog werkt, na het formateren.
Vaak worden er nog bestanden, die nodig zijn, op de C-schijf geplaatst.
Ook als het programma op de D-schijf geinstalleerd wordt.

Virus of Spyware is het niet, ik heb n.l. de hele batterij gedraaid (adaware, spyware S&D, housecall, symantec, mcafee, etc.).

De vraag is: het OS staat op C:\, mijn software staat op D:\, moet ik bij een herinstallatie (geen format!) van het OS op C:\, ook alle software die op D:\ staat herinstalleren?

Thanx,
Gijs

heeft hier iemand nog ideeen over? Ik ben benieuwd nl waar dit opstart probleem aan zou kunnen liggen.
Volgens mij is het uitzetten van de PC door de stekker eruit te trekken tijdens het opstarten van XP wel een van de meest vervelende dingen die je een PC kunt aandoen. Ik herstartmijn PC al heel weinig, maar durf dat nu helemaal nooit meer te doen.

HELP!

gijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan