opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

SharkDog

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2003
Tijdens het installeren van een programma (ik weet niet welk programma, want ik heb het niet zelf gedaan) onder Windows 98, werd plots een melding gegeven dat er te weinig schijfruimte was, waarna de pc opnieuw opstartte.

Toen de pc opstartte, kwam zoals gewoonlijk het logo van windows voor de eerste keer, daarna een hoop regels in DOS die er altijd staan, maar onderaan kwam deze regel:

c:\windows\wininit.exe

c:\

e h i j k l m n o p q r s t u v w x y z { | } ~ ç ü é â à ç ê ë è ï
Druk op een toets om door te gaan...

En als je niets doet, dan start de pc automatisch terug op na 15 seconden. Als je op een toets drukt, dan start hij automatisch terug op.

Iemand enig idee???

Start > uitvoeren type sysedit [enter]

Je kunt dan de inhoud van zowel de autoexec.bat als die van config.sys lezen. Plak die inhoud eens in een bericht.

Zover kom ik nog niet eens, hij start windows zelf niet eens op. Normaal gezien, start de computer op, dan ziet ge de dingen die in de BIOS overlopen worden, zoals harde schijven en CD-rom stations die gedetecteerd worden. Daarna krijgt ge heel even het logo van windows 98, vervolgens een deel commando's in DOS die op de achtergrond gebeuren, weer eebn logo van Windows. En dan gaat hij in Windows zelf.

Maar de PC stopt al na het eerste logo van windows, dan krijg ik de tekst die in het bericht staat hierboven. Dus ik geraak helemaal niet in Winodows, bijgevolg zal ik ook niet kunnen kijken wat er in die bestanden staat.

Greetz

Start de PC op en voordat Windows start druk je een aantal keer op F8 en kies je voor opstarten in DOS.

Dan kun je via type autoexec.bat en type config.sys de inhoud bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan