opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

angelo_t2c

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2003
Heb gisteren een crash gehad door een kortsluiting in een strijkijzer...:confused:
Na weer opstarten gaf ie problemen in outlook express.
kreeg vage meldingen dat outlook niet juist geconfigureerd was. Na wat zoekwerk had ik de oplossing van microsoft.com. Ik moest in register een aantal waarde van outlook en internet explorer veranderen van 0 naar 1.
Hierna wilde ik weer opstarten, maar dat ging niet meer, zelfs niet in veilige modus. Als ie bijna is opgestart, gaat ie uit en probeert dan weer op te starten. en dat blijft maar doorgaan.
Ik heb veel werk op de pc staan, dus "format" via de cd-rom is geen optie! Mijn gegevens: Window XP, 768 mb intern. 1,0 ghz, pentium 3.
Wie kan me helpen? Zelfs veilige modus zou voor mij werken...als ik mijn backup maar kan maken.

probeer eens tijdens opstarten F8 te drukken en dan kom je in een keuzescherm met 4 opties probeer eens laatst recent bekende instellingen.

Klinkt toch wel ernstig.
Ik denk dat je voeding van je pc een opdonder heeft gekregen. Het is te hopen dat het niet overgeslagen naar de moederboard en/of andere componenten.

De enige test die je kan doen, is de HD over te zetten op een andere computer en controleren of de HD nog goed werkt.
Daarna terug gaan werken wat er allemaal kapot is gegaan. Geheugencheck, CPU check. Enz.

Het kan namelijk best aan het geheugendeel liggen ipv de HD.

volgens mij is het fout gegaan na het veranderen in het register,want daarvoor deed ie het toch nog alleen OE had je problemen mee.

Misschien dat installeren van ALEEN windows (dus ZONDER systeem) vanaf de cd CD genoeg is?

Dan behoud je alle data en programma's, maar installeerd ie windows opnieuw.

Misschien dat ie dan weer gewoon opstart of in ieder geval de mogelijkheid biedt in veilige modus op te starten?

Heb je ook ergens een melding gehad van een systeem herstel, of een schijf gehad die zich zelf wilde controlleren..

snif

allemaal bedankt voor de reacties. Heb intussen van alles geprobeerd. Niets lukte meer. Ik heb de pc nu weggebracht naar een kenner. Die probeert er nog wat af te halen, hij heeft de harde schijf in een andere pc gezet en proberen de data over te zetten,...zelfs dit gaf al problemen, veel foutmeldingen...
Krijg 'm morgen warschijnlijk weer terug.... Leeg!:confused:
Hopelijk heeft ie nog wat kunnen redden.

Groeten,

De man die in 't vervolg, vaker backups zal maken....:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan