Opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joopie bolhoofd

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Berichten
120
He,

Als ik mijn pc opstart komt er op een gegeven moment te staan: "checking DMI pool data", als dit verschijnt loopt de pc vast.(het streepje knippert nog wel)
Zelf zat ik te denken aan de harde schijf maar weet niet of dit zo is.
Wat zou ik er aan kunnen doen
Wie kan me helpen

Erwin
 
DMI Pool Data

When the computer is running the power-on self test (POST), it may stop responding (hang), and a "Verifying DMI pool data" error message may be displayed. This issue is caused by the hardware. To resolve this issue, contact your computer manufacturer.
 
of je zet (mits het kan) je POST uit in de BIOS...

bij sommige mobo's is dat mogelijk...
 
Geen idee of dit de oplossing is maar je zou je harddisk even kunnen controleren met Powermax.
 
Geplaatst door hc_vinnie
of je zet (mits het kan) je POST uit in de BIOS...

bij sommige mobo's is dat mogelijk...
Leg dit eens uit?
POST=Power On Self Test.
Dit kan bij mijn weten niet uitgeschakeld worden, daar het Bios alle hardware controlleerd. Je kunt wel de "Quick POST" uitschakelen, maar dan start de pc langzamer op.
Zie hier een voorbeeld wat POST allemaal doorloopt bij een Award Bios:
http://www.testbank.hccnet.nl/bioszip/awpost52.htm
 
ok, klopt, mijn fout

ik zag de quick POST aan voor de "normale" POST

mijn excuses :confused:
 
ff iets anders, ik zie dat je uit goor komt aan je profiel (ik zelf uit hengel) hc_vinnie, welke school zit je??
 
mbi, ben nu op stage...

4A ofzo zit ik volgens mij kweet et niet eens :)

und du?
 
schepers hebben we volgens mij als mentor... colard? wie the **** is colard?

[edit]zit in I3MBI2A blijkbaar ofzo dacht ik :)[/edit]
 
o je kent hem niet dus:p
gaf altijd ecdl nu is ie vooral bezig in de computerwerkplaats, (hij heeft een bril)
 
mja nu weten we in ieder geval dat er 2 dikkers studenten op helpmij.nl zitten:p:p, ik loop nu ook stage maar is nix te doen..moet toch wat om me tijd te doden
 
Kijk eens in je bios of de bootvolgorde wel juist is. Eerst de cd-rom, daarna de harddisk. Als je systeem geen besturingssysteem heeft zal het blijven wachten (het knipperende streepje). Als je dan vanaf je Windows setup disk start zou 'ie deze moeten starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan