Opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

markolino33

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Opstart probleem (Computer in coma)

Ey mensen ,
Ik had ontlangs een saaie zondagmiddag en ik besloot om mijn pc te overclocken ...ik ging naar de bios en zette een van die "processor dingen" op 101 (voorheen 100) k dacht laat k maar rustig beginnen.
een week lang ging alles goed totdat ik een keer mijn pc aanzette en hij vast bleef zitten.(alleen het powerlampje brandde) veder deed ie helemaal niks de monitor ging ook niet aan evanals de toetsenbord.
Maar na een tijdje (5min) starte hij uit zich zelf op en alles deed het weer .het gebeurde 1 a 2 keer per week maar nu steeds vaker.
ik heb wel nadat ie de eerste keer moeilijk ging doen de processor teruggezet op 100 bij 17 , maar daarmee is het probleem niet opgelost.
weet iemaand wat ik moet doen????
Over de pc:
Pentium 4 1700mhz, 512 mbRAm, 100Gb harddisk, 128mb Videokaart...

Laatst bewerkt:
Standaard BIOS instellingen laden?

ging naar de bios en zette een van die "processor dingen" op 101 (voorheen 100) k dacht laat k maar rustig beginnen.
Laten we eens voor de duidelijkheid beginnen te vragen met wat je hier mee bedoeld. Dan kunnen we misschien bedenken wat je precies gedaan hebt, en misschien kun je wat specs vd pc en cpu erbij vermelden.

Op zich maakt het niet uit wat hij veranderd heeft, of dit nu de FSB of de multiplier is. Hij moet terug naar de standaard-instellingen en dat kan simpel via het BIOS.

met "ging naar de bios en zette een van die "processor dingen" op 101 (voorheen 100) k dacht laat k maar rustig beginnen"
bedoel ik simpel dat ik naar de bios ging en de processor instellingen heb verhoogd in de hoop op betere prestaties;)

standaard instellingen geladen maar et helpt niet:confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Update:

Ik heb vandaag op raad van een vriend een nieuwe batterij gekocht voor mijn moederbord maar dat helpt ook niet.:mad:

Hoi !

Kies in het bios es voor "default settings", "safe settings" o.i.d.

Die instelling opslaan en rebooten.

Greetz,

Harry.

Wat zijn de specs van je moederbord en je processor?
Je zou kunnen proberen even op je moederbord de CMOS instellingen te resetten, komt in theorie op hetzelfde neer als de default instellingen te laden, maar in de praktijk is het anders.
Moet je even in de handleiding van je moederbord, (en als je die niet meer hebt even op de website van de fabrikant van je moederbord), kijken waar je de CMOS instellingen op je mobo kan resetten. Vaak is dat een klein knopje op je mobo, maar het kan ook even een jumpertje zijn (ijzer dingetje/contactje) die je om moet zetten, om hem te resetten. Grote kans dat dit helpt.

Succes! :thumb:

ey mensen bedankt voor jullie berichten
ik ben gisteren mijn pc naar een computer service gebracht en zij
zijn erachter gekomen dat de voeding van mijn pc niet sterk genoeg
was voor mijn pc inmiddels heb ik een nieuwe voeding aangeschafd en
alles is weer goed :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan