Opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Hallo.
Ik heb een serieus probleem.
Gisteren zijn we thuisgekomen van een korte vakantie en hebben foto's op een cd meegenomen van vrienden.
Toen ik de cd in de laptop deed bleef de laptop ineens vastzitten. Alles gaat sindsdien fout.
Opstarten gaat niet meer gewoon, na veel geklier start hij dan uiteindelijk op en dan komt er ineens een zoekscherm, alleen dat en niets anders en dan ook nog eens 10tallen keren. Ik kan dat alleen weg doen als ik taakbeheer start, dat doet het gelukkig.
Ik heb al gescand met mijn NOD32 en Hitmanpro.
De volgende schermen komen.
Is er iemand die weet wat dat zal zijn en hoe ik dat moet oplossen want ik ben bang dat ik mijn laptop helemaal opnieuw moet installeren.
De foto's zijn niet zo best .want ik moest ze maken met een fototoestel
opstart 1.jpgopstart 2.jpgzoekscherm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laptop met windows 7.
Al eens opgestart via de veilige modus.
Is de cd eruit ....
Krijg je foutmeldingen?
 
Mijn bericht, de foto's, zegt lijkt mij genoeg wat foutmeldingen betreft.
Hij start alleen nog op die manier op en de cd is er uiteraard uit.
 
Als ik de mail open komt er ook een zoekscherm wat je alleen weg kan krijgen mbv. Taakbeheer.
Mail fout.jpg
 
veilige modus ?
een oud herstel punt gebruiken.
 
Wat bedoel je "veilige modus"?
En terugzetten heb ik uiteraard ook al gedaan.
Als ik naar het Helpmij forum schrijf dan heb ik zelf alles al wat mogelijk is gedaan.
 
Ik zie nu ook een zoekbalkje staan en dat zorgt er ook steeds voor dat allemaal dezelfde letters gemarkeerd worden. Ik heb het zoekbalkje niet geïnstalleerd en kan het ook nergens in mijn software vinden. Ik kan het wegklikken met het kruisje maar als ik dan IE opnieuw open staat het er weer.
Ik denk dat dat een onderdeel van het probleem is.
Heb je misschien een idee hoe ik dat van de laptop verwijder?
Zoekbalkje.jpg
 
Ik heb ook nog een online scan gedaan met Kaspersky en die had geen virussen oid. gevonden maar een paar andere dingen waar ik geen wijs uit kan.
Misschien is er hier iemand die daar wel wijs uit kan?


Vulnerabilities (2)



Information about applications and operating system components in which vulnerabilities have been detected.
1.
C:\windows\SysWOW64\msxml4.dll

2.
C:\windows\SysWOW64\Adobe\Shockwave 11\SwInit.exe





Other issues (10)



Information about vulnerabilities associated with the settings of installed applications and the operating system.
1.
"Autorun from hard drives is allowed"

2.
"Autorun from network drives is enabled"

3.
"CD/DVD autorun is enabled"

4.
"Removable media autorun is enabled"

5.
"Microsoft Internet Explorer: clear history of typed URLs"

6.
"Microsoft Internet Explorer - disable caching data received via protected channel"

7.
"Microsoft Internet Explorer: disable sending error reports"

8.
"Microsoft Internet Explorer: enable cache autocleanup on browser closing"

9.
"Windows Explorer: display of known file types extensions is disabled"

10.
"Microsoft Internet Explorer: start page reset"
 
Waarschijnlijk is het opgelost.
Virus dat door NOD32 niet was opgemerkt.
Hieronder even hoe het ging.
20-10-2012:
21.22 Emails gelezen en verstuurd.
21.25 Foto cd van vrienden in laptop.
Bij het insteken van de cd is alles vastgelopen en de foto’s gingen niet naar de map en kwamen er tientallen zoekschermen in beeld.
Voor de zekerheid direct gescand met NOD32 en 21.31.49 Virus in werkgeheugen opgeschoond.

Echter gisterenavond kwam er weer een melding dat na opstarten het opgeschoonde object pas verwijderd zou worden dus heb ik de laptop uitgezet.
Vanmorgen heb ik hem al 2 keer opgestart om te proberen en is alles weer normaal, zo lijkt het althans en ik hoop dat er geen schade is aangericht.
Bedankt voor het meedenken en mocht iemand nog een tip hebben over het Karspersky rapport dan hoor ik dat graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan