opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpp

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2001
Berichten
40
Hallo allemaal,
Ik heb problemen met het opstarten van mijn macbook. Het enige wat ik krijg is een wit scherm met folder-icon en een vraagteken.
Nu heb ik al geprobeerd om via een PRAM OF NVRAM opstart manier alles te resetten en ook al de installatieschijf te gebruiken. Allemaal zonder succes. Als HD kapot is is er dan wel nog een manier om mijn gegevens terug te krijgen.
En ja ik weet het ... ik had een back-up moeten maken

Misschien dat iemand me toch ff kan helpen, aangezien ik niet zo een computer held ben

Alvast bedankt
 
En hoe doe ik dat?

Als ik goed verder gekeken heb kan men dit gebruiken voor Windows versies en niet voor een mac. Of zit ik hier fout
Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Harde schijf hier niet per over leden te zijn hoor. Kan ook dat het OS beschadigd is waardoor deze niet boot of dat de kabel defect is.
Misschien is het handig om te vermelden om welke Macbook het gaat.
 
Heb je al geprobeerd om met de Alt-toets ingedrukt op te starten? Als het goed is, kun je dan een systeem kiezen (voor zover deze op de schijf staat). Daarnaast kun je, met de installatieschijf, via de hulpprogramma's kijken of je HD inderdaad overleden is. Mocht dit het geval zijn, dan kun je er een nieuwe inzetten, en de oude in een HD Dock proberen uit te lezen om nog gegevens terug te halen.
 
Hallo allemaal,
Bedankt voor alle reacties, maar ik kon helaas niet zo lang meer zonder pc. Ik heb m ter reparatie aangeboden en komt morgen of overmorgen weer terug. De hd was bij controle niet herkenbaar, ook niet via een andere pc. Bovenstaande linken waren al uitgeprobeerd zonder succes. Jammer dat ik geen back-up gemaakt heb en van voor af aan weer beginnen. Ik heb er een nieuwe hd in laten zetten.

Bedankt voor alle moeite

JP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan