Opstart problemen Fatal System Error!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thijsb02

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2008
Berichten
2
Dag,

Mijn Laptop start niet meer op. Ik krijg na het Windows tijdbalkje, in het begin bij opstarten, heel even een blauw scherm met de volgende melding:

Stop: c000021a {Fatal System Error} The session manager initialization system process terminated unexpectedly with a status of 0xc0000026c(0x00000000, 0x0000000) The system has been shut down.

Daarna start hij weer opnieuw op! Ik kan in de veilige modes komen maar het toetsenbord niet gebruiken. Dus na 30 sec gaat hij weer door naar Windows normaal opstarten.

Als k de installatie reboot cd plaats dan vraagt hij of ik van de cd wil opstarten maar dat kan ik helaas niet bevestigen. (omdat het toetsenbord het niet doet)

Weet jij misschien een oplossing?
 
Bedankt,

Deze link had ik al gevonden, maar daar heb ik niets aan omdat mijn toetsenbord het niet doet. Ik kan wel met F8 naar het veiligemodus scherm maar deze niet selecteren. Dit geld ook voor het opstarten van de reboot cd.
 
Je probleem zit in je toetsenbord, wat vrijwel zeker via USB is aangesloten. Helaas staat ie vrijwel elke BIOS de "USB legacy support" standaard uit, waardoor USB toetsenborden dus niet werken als je niet in Windows zit (waar de driver is geladen).
De enige oplossing is met een PS/2 toetsenbord je BIOS in gaan en "USB legacy support" (of iets in die trend, afhankelijk van de BIOS) aanzetten. Daarna kun je met je eigen toetsenbord zonder probleem alles doen.

Wat betreft het probleem: toevallig updates geinstalleerd waarna het probleem zich voordeed?
Er worden wat sporadisch problemen gemeld met update KB925902, dat zou het kunnen zijn.
De oplossing in dat geval:

You need to boot your PC from a Windows XP install CD (*not* a PC recovery
disk some vendors provide with them). When you start XP from the CD, one of
the options is to launch the Recovery Console.

After answering a few questions, you should end up with a C:\WINDOWS prompt,
or something similar.

At this prompt, type

cd $NtUninstallKB925902$\spuninst

Then type

batch spuninst.txt

All being well, a handful of files will be replaced with the original
versions (before the update was installed) and when you reboot your machine,
it shouldn't blue screen.

When the machine reboots, you should disable Automatic Updates temporarily.

Then go to Control Panel and remove the KB925902 patch from Add/Remove
Programs (make sure Show Updates is ticked at the top of this page).

You then need to go to the Microsoft web site and download the KB925902
patch without installing it.

Then, boot your PC into Safe Mode by pressing F8 when the boot process starts.

When it's booted into Safe Mode, run the KB925902 patch you downloaded
earlier and reboot again normally.

All being well, this should install the patch without trashing your machine.
bron: microsoft.com

Een andere oplossing wordt hier beschreven, maar als je geen belangrijke data op je C: schijf had staan kun je net zo goed een herinstallatie van Windows doen.
 
Laatst bewerkt:
Je probleem zit in je toetsenbord, wat vrijwel zeker via USB is aangesloten. Helaas staat ie vrijwel elke BIOS de "USB legacy support" standaard uit, waardoor USB toetsenborden dus niet werken als je niet in Windows zit (waar de driver is geladen).
De enige oplossing is met een PS/2 toetsenbord je BIOS in gaan en "USB legacy support" (of iets in die trend, afhankelijk van de BIOS) aanzetten. Daarna kun je met je eigen toetsenbord zonder probleem alles doen.

Wat betreft het probleem: toevallig updates geinstalleerd waarna het probleem zich voordeed?
Er worden wat sporadisch problemen gemeld met update KB925902, dat zou het kunnen zijn.
De oplossing in dat geval:


bron: microsoft.com

Een andere oplossing wordt hier beschreven, maar als je geen belangrijke data op je C: schijf had staan kun je net zo goed een herinstallatie van Windows doen.

Helaas hij heeft een laptop dus zal niet werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan