opstart problemen nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
ik heb een nieuwe PC met een verse windows installatie.

Het feit doet zich voor dat als ik de computer opnieuw moet opstarten ( update of zo ) hij blijft hangen op het windows logo en de balkje heeeeeeel langzaam laat lopen.

Zet ik hem even stroomloos dan wil hij alleen opstarten als ik in het zwarte scherm niet voor veilige modus kies maar "laatst bekende configuratie die werkte" aanklik .

Als de pc eenmaal draait werkt hij in alles Super.

Ik heb al geprobeerd om alle automatisch startende programma's uit te zetten : helpt niet.

Wie heeft een idee wat het kan zijn ??? Ik ben niet helemaal een digibeet en dit is ongeveer de 20e pc die ik zelf bouw en dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Inderdaad een heel vaag probleem...
Je kunt moeilijk zeggen dat het de hardware is omdat hij later weer prima loopt.
Ik neem aan dat je al een keer opnieuw xp er op gezet hebt om te testen of dat helpt.

Probeer eens een andere xp cd, kijken of dat helpt. Blijft het toch zich voor doen dan ga ik er eigenlijk vanuit dat het toch iets hardware matigs is. Je zou bijvoorbeeld een andere HDD kunnen proberen.

Het is moeilijk te verklaren wat het probleem precies is. Het enige wat je kunt doen is proberen dingen uit te sluiten door vanalles te testen.

Dus 1 voor 1 alles nalopen, ook eens ander geheugen proberen etc.
Ik hoor graag van je hoe het verloopt ben wel benieuwt.

lamert

Inderdaad een heel vaag probleem...
Je kunt moeilijk zeggen dat het de hardware is omdat hij later weer prima loopt.
Ik neem aan dat je al een keer opnieuw xp er op gezet hebt om te testen of dat helpt.

Probeer eens een andere xp cd, kijken of dat helpt. Blijft het toch zich voor doen dan ga ik er eigenlijk vanuit dat het toch iets hardware matigs is. Je zou bijvoorbeeld een andere HDD kunnen proberen.

Het is moeilijk te verklaren wat het probleem precies is. Het enige wat je kunt doen is proberen dingen uit te sluiten door vanalles te testen.

Dus 1 voor 1 alles nalopen, ook eens ander geheugen proberen etc.
Ik hoor graag van je hoe het verloopt ben wel benieuwt.

lamert

Ik ben er nog steeds niet achter wat het kan zijn, maar als ik iets nieuws installeer sluit ik af en start weer op door de stroom eraf te halen / en er weer op en dan op te starten . Dat krijg ik eer zwart scherm en kan ik opstarten onder veilige modus, maar dat doe ik niet , ik doe gewoon een harde reset en dan doet hij het weer helemaal super ( is razend snel ).

Ik ben er dus nog niet achter wat het is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan