Opstart problemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Avalon321

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2008
Na het gewoon afsluiten van de pc deed de computer de volgende keer toen ik hem wilde opstarten het volgende:
Bij het opstarten van mijn pc blijft het hangen. Ik heb geen scherm en geen biepjes. Het lijkt alsof hij bij het lezen van de dvd speler stopt met opstarten. De cooling fan van de processer draait wel.

Op het moederbord "gigabyte GA-sgxp" gaat een ledje knipperen op bc 159.
Ik heb de batterij, de geheugenkaartjes, de videokaart en de processor eruit gehaald en er opnieuw ingestopt. Niets van dit alles heeft gewerkt en hij blijft vrolijk het zelfde ritueel herhalen.

Iemand enig idee wat het probleem is en hoe ik het kan verhelpen???

Avalon

Ga als volgt te werk:
- Haal alle kaarten, harde schijven en cd/dvd rom drives uit de pc (als die van de stroom afgehaald is uiteraard ;))
- Haal de batterij eruit (pc moet nog steeds van de stroom af zijn!) en maak met een stuk metaal (bijvoorbeeld een schroevendraaier) contact met de + en - pool van de batterijhouder. Houdt dit ongeveer 10 seconden vast.
- Stop ALLEEN de batterij terug en de VGA kaart voor het beeld en start de pc opnieuw op.

mocht dit nog steeds niet werken kunt u de VGA kaart eruit laten en, mits u die heeft, de on board videokaart gebruiken (hopelijk is die niet uitgeschakeld ;)).

Groeten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan