Opstart problemen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiemod

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Gister de pc gekregen van de zus van me vriendin.. Deze deed het goed en ook het opstarten deed die normaal. Nou wou ik de dvd drive verwisselen omdat deze het niet deed. Nadat ik de andere dvd drive erin had gehangen en aangesloten, wil deze niet meer opstarten. De computer start hem weer opnieuw op en dit gaat dan ze een lange tijd door..
Wie kan mij helpen ?

Wat voor soort aansluiting heeft de speler : IDE zo'n brede platte stekker dus of een kleinere zwarte stekker -> Sata?

Wat voor soort aansluiting heeft de speler : IDE zo'n brede platte stekker dus of een kleinere zwarte stekker -> Sata?
Zo'n brede plate.. en dan zo klein stekkertje wat in de hoek aangesloten word.

Oké, dan denk ik dat je probleem bijna is opgelost. Pak de oude (defecte) speler en kijk goed naar de achterkant. Daar zie je een miniscuul klein (soort lego) blokje over pennetjes heenzitten. Bovenop staat een stukje tekst-> Slave of Primary (=master). (behorende bij de manier van plaatsen van het blokje)
Zorg ervoor dat bij de vervangende speler het lego blokje op exact dezelfde pennetjes komt te zetten als bij de oude en ik denk dat je probleem is opgelost. (Check even of de nieuwe speler de tekst in dezelfde volgorde weergeeft, anders komt het blokje nog niet op de juiste plaats)

Laatst bewerkt:
Oké, dan denk ik dat je probleem bijna is opgelost. Pak de oude (defecte) speler en kijk goed naar de achterkant. Daar zie je een miniscuul klein (soort lego) blokje over pennetjes heenzitten. Bovenop staat een stukje tekst-> Slave of Primary. (behorende bij de manier van plaatsen van het blokje)
Zorg ervoor dat bij de vervangende speler het lego blokje op exact dezelfde pennetjes komt te zetten als bij de oude en ik denk dat je probleem is opgelost. (Check even of de nieuwe speler de tekst in dezelfde volgorde weergeeft, anders komt het blokje nog niet op de juiste plaats)
Ik ga het proberen.. maar waar zorgt dat blokje voor dan

Ik houd het even héél kort, want als je in Google Master en Slave intypt vind je hele verhandelingen:

dat blokje zorgt ervoor dat in het bios ingestelde master en slave apparaten als zodanig op de apparaten ook staan ingesteld. M.a.w. als in het bios staat dat de DVD speler een Master is, dan moet het blokje achterop die speler niet op Slave staan (zitten) maar op master (=primary)

Laatst bewerkt:
Ik houd het even héél kort, want als je in Google Master en Slave intypt vind je hele verhandelingen:

dat blokje zorgt ervoor dat in het bios ingestelde master en slave apparaten als zodanig op de apparaten ook staan ingesteld. M.a.w. als in het bios staat dat de DVD speler een Master is, dan moet het blokje achterop die speler niet op Slave staan (zitten) maar op master (=primary)
Zelfde blokje gebruiken uit de oude kapote dvd speler. Want wat ik nu heb gedaan doet die nog steeds opnieuw opstarten..

Als de nieuwe DVD speler goed was toen je 'm plaatste is het theoretisch (bijna) onmogelijk dat het niet goed werkt.

Probeer eens in de veilige modus op te starten en verwijder daarna in apparaatbeheer de DVD speler en start Windows dan nog eens normaal op.

Als de nieuwe DVD speler goed was toen je 'm plaatste is het theoretisch (bijna) onmogelijk dat het niet goed werkt.

Probeer eens in de veilige modus op te starten en verwijder daarna in apparaatbeheer de DVD speler en start Windows dan nog eens normaal op.
Nja om bij veilige modus te komen moet die wel opstarten, maar veilige modus doet die ook niet opstarten. Ik breng deze wel binnenkort naar een computer zaak.. Toch bedankt

Hoe probeer jij de veilge modus te starten? (Daar hoeft de pc namelijk NIET eerst voor op te starten, de veilige modus activeer je TIJDENS het starten, vóórdat Windows is gestart)

Laatst bewerkt:
Hoe probeer jij de veilge modus te starten? (Daar hoeft de pc namelijk NIET eerst voor op te starten, de veilige modus activieer je TIJDENS het starten, vóórdat de machine is gestart)
Pc uit drukken met de powerknop en dan aanzetten en starten via veilige modus..

Ja dat begrijp ik, maar HOE activeer / probeer jij de veilige modus te starten?

Sorry, maar ik mis iets? Waar is eerder genoemd HOE je de veilige modus start / welke handeling je verricht om in de veilige modus te komen?

Sorry, maar ik mis iets? Waar is eerder genoemd HOE je de veilige modus start / welke handeling je verricht om in de veilige modus te komen?
Wat ik bedoelde is.. computer uit drukken en dan aan zetten en opstarten in veilige modus.. Maar dat doet die ook niet

Beste tiemod, ik bedoel (zou graag willen weten) HOE je de veilige modus start, welke knop druk je in en wannéér? Ik kan namelijk hier vandaan niet zien / weten wat jij van computers weet en welke handelingen jij verricht om de de veilige modus te activeren.

M.a.w. je zet de pc aan en dan, wát doe je wanneer en met welke toets?

Laatst bewerkt:
Beste tiemod, ik bedoel (zou graag willen weten) HOE (!!!) je de veilige modus start, welke knop druk je in en wannéér?
Ik start veilige modus normaal altijd op als me computer niet goed is afgesloten en dan selecteer ik opstarten in veilige modus. met in het beeld die tijd die afloopt

Nog 1 poging en dan moet ik helaas passen.
Je pc staat uit, je zet 'm aan en dan ? WAT doe je dan precies en wanneer?

Wanneer raak je voor het eerst het toetsenbord aan en wélke toets gebruik je dan?

Laatst bewerkt:
Nog 1 poging en dan moet ik helaas passen.
Je pc staat uit, je zet 'm aan en dan ? WAT doe je dan precies en wanneer?

Wanneer raak je voor het eerst het toetsenbord aan en wélke toets gebruik je dan?
Dan ga ik met de pijltjes naar beneden tot ik bij de optie 'windows veilige modus starten' en dan druk ik op enter, waneer ik deze geselecteerd heb. Zo moeilijk is me uitleg toch niet ;)?

Je laat de computer dus starten, je doet dus niets met het toetsenbord, dát wilde ik graag horen.

Zet het ding uit en zet hem aan. Druk vanaf het moment dat de stroom erop zit op de F8 toets en blijf dit zeker 2x per seconde doen totdat het scherm van de veilige modus start.

Probeer het dan nog eens (veilige modus)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan