opstart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kelly079

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Hallo,

Ik heb op mijn pc windows xp staan. Hij heeft het altijd prima gedaan. Maar nu heb ik een probleem.

Wanneer ik de pc ga opstarten loopt hij gewoon dan komt hij op het scherm windows word gestart/geladen dat je dat balkje ziet lopen zeg maar. Daar blijft hij soms op hangen. dat balkje loopt wel maar dat blijft gewoon een half uur lopen zonder dat er iets gaat gebeuren.

Dan start ik opnieuw op zeg maar reset en dan blijft hij soms weer hangen. meestal na een paar keer gaat hij het opeens toch doen.

Hoe kan dit?

Wie weet raad?

Groetjes van kelly

Het begin van falende hardware? Hoe oud is je pc,merk/type en verdere specs.

AMD athlon 64X2 Dual core processor 5000+
2,59GHz 2,75 GB

Is dit voldoende? of wil je meer weten?

Hoe oud is je pc,merk/type
Heb je al eens in de logboeken gekeken of je daar wat vindt onder "systeem"en "toepassingen"? (start>uitvoeren>eventvwr.msc>enter)

Laatst bewerkt:
bij toepassingen staat niks bijzonders. bij systeem staan wel wat fout en waarschuwingen. weet eigenlijk niet precies waar ik op moet letten.

alvast bedankt voor je hulp!:thumb:

Vooral bij de fouten,je zou evt. een screenshot kunnen plaatsen van de fout.

9 Het adres van het opslagbeheerblok is ongeldig
11 Poging om een programma te laden met een onjuiste indeling
Het lijkt er op dat je schijf niet op tijd reageert volgens de foutmelding
Je zou eerst eens kunnen proberen met het commando chkdsk -r om je schijf te controleren en evt. "bad sectors" te laten repareren. (start>uitvoeren>cmd>chkdsk -r>enter>exit>herstart pc)

hoi,

Ik ga dit proberen zodra ik de pc opgestart krijg want het lijkt erop dat hij het nu helemaal niet meer gaat doen.

je hoort van mij zodra ik meer weet.

hoi ohoi,

Nou pc start helemaal niet meer op. We wilden hem opnieuw installeren. We hebben er een extra schijf ingebouwd. Want mn c schijf stond erg vol. Op deze extra schijf stond al windows xp. Als we heb vanaf die schijf opstarten krijgen we hetzelfde probleem naar voren.

Persoonlijk denk ik dat er toch iets met je hardware aan de hand is,of het moederbord zelf of de voeding, het is vrijwel onmogelijk om dat van hieruit vast te stellen. Probeer met behulp van een kennis/vriend die enigzins ter zake kundig is het probleem te achterhalen. Kijk,om te beginnen, in de pc of alle aansluitingen goed aangedrukt zijn. Een beter advies kan ik je momenteel niet geven.
Succes.

hoi hoi,

Bedankt mn vriend heeft flink wat kennis hij is er nu druk mee bezig. Mochten we het probleem kunnen achterhalen dan hoor je van mij.

Bedankt voor je hulp advies!!!!:thumb:

Graag gedaan hoor en succes, hoop dat jullie snel de oorzaak vinden. :thumb:

oorzaak gevonden. Voeding naar de *****. ga van de week even een nieuwe kopen. Je had inderdaad gelijk. Hardware probleem;)

Oke bedankt voor de tips. Ik ga er dan zeker zo eentje halen.

Ik vind het nog steeds mooi om te zien er mensen zijn die mij helpen zonder daar iets voor terug te krijgen.

Toppiej!:thumb:

En nogmaals mijn dank is groot!!

Het is al leuk dat we bedankt worden (wat ook niet vanzelfsprekend is) daar doen we het voor. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan