opstart raar probleem XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter joog
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joog

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2001
dag lezer,

Bij opstarten XP volgende melding:

blauw schempje met: windows installer- preparing to install

en het zandlopertje.

doet ie alsof ie ''dragon NaturallySpeaking 9" wil laden, maar dat lukt niet.
'The feature you are trying to use is on a CD-ROM or other removable disk that is not available.'

dat blift maar terugkomen...

wat kan ik doen?

joog

kijk eens bij msconfig - opstarten of het genoemde programma ook gestart wordt bij
het opstarten in windows.

kom er niet uit

ha Mik,

met het progje autoruns kom ik er niet uit. nergens stat een verwijzing naar dat ''dragon-ding'.

ik denk ook niet dat het daarom echt gaat. het gat er meer om dat ie iets wilt opstarten, niet weet hoe, en dan maar dragon naturally gebruikt.

tja, hoe nu verder?

Handig dat topicstarters zich maar op 1 reactie focussen...
Kijk ff naar posting nr.2. Start -> uitvoeren -> msconfig -> tabblad Opstarten

msconfig gedaan

reeds gedaan, maar daar zat ie ook niet bij. of meot ik alles uitschakelen en dan opnieuw opstarten?

dank voor je reactie,

J.

Is een idee, vink dan alles uit en start iedere x opnieuw op na (weer) 1 item aangevinkt te hebben. Zo kom je er achter wat de boosdoener is..

Probeer eerst de Windows Installer CleanUp Utility
Voorheen bood Microsoft de tool Windows Installer CleanUp Utility aan. Deze tool kon worden ingezet om een probleemveroorzakende Windows-installer van een eerdere installatie te verwijderen. Het leeuwendeel v/d programma’s maakt gebruik van een installatieprocedure gebaseerd op de Windows-installer.
Deze reparatietool bood dus in veel gevallen de oplossing. Windows Installer CleanUp Utility wordt echter niet langer door Microsoft ondersteund omdat het schade aan andere geïnstalleerde programma's kan aanrichten. Zijn er problemen met het herinstalleren van een programma waarvoor de fabrikant zelf geen oplossing heeft, dan is de tool eventueel zeer bruikbaar...

Download: http://download.microsoft.com/download/e/9/d/e9d80355-7ab4-45b8-80e8-983a48d5e1bd/msicuu2.exe

Laatst bewerkt:
office 2007

met dat progje kan ik office 2007 weghalen, maar DAT wil ik niet. heel mn outlook mail weg!

moet iets anders kunnen denk ik...

J.

Ik weet niet of je weet waar je over praat, maar hiermee kun je niet alleen maar Office 2007 weghalen! Over snel conclusies trekken gesproken of anders wil ik je deze vraag stellen: Hoe kom je aan deze "wijsheid'"?
Lees hier op Wikipedia voor meer informatie over de Windows Installer Cleanup Utility

LEES ook nog eens post nr. 7: Deze tool kon worden ingezet om een probleemveroorzakende Windows-installer van een eerdere installatie te verwijderen. Het leeuwendeel v/d programma’s maakt gebruik van een installatieprocedure gebaseerd op de Windows-installer.

Als je de Windows Installer Cleanup Utility geïnstalleerd hebt en je kunt dus geen "dragon NaturallySpeaking 9" regel vinden, probeer dan met msconfig alles uit te schakelen en dan 1-voor-1 een programma in te schakelen en weer op te starten net zolang tot de boosdoener zich meldt....

Succes.

Laatst bewerkt:
@joog
probeer eens met Ccleaner en laat door dat programma je register eens opschonen (laat een back-up maken voor de items die opgeschoond worden als daarom gevraagd wordt)
Succes.

cc cleaner gebruikt

doe ik standaard.. 2x per week..

j.

Laat je dan ook de "verouderde prefetchdata" opruimen? Maak die map anders eens handmatig leeg C:Windows\Prefetch die bestanden worden daarna,indien nodig, opnieuw aangemaakt door het OS. In het verleden heb ik daarmee al verscheidene dingetjes mee opgelost,wat niet wil zeggen dat het nu bij jou ook het geval is.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan