Opstart snelkoppeling die backup maakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

gielvandam

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2012
Berichten
6
Hallo,

Ik denk heel slim te zijn door Access te starten met een snelkoppeling EN tegelijkertijd een backup te maken.

"C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\MSACCESS.EXE" "D:\Alle documenten\THEATER\Theater.accdb" /compact "D:\Alle documenten\THEATER\backup\Theater.accdb"

Deze werkt maar het zou veel mooier zijn als de datum er meteen in terecht kwam. Weet iemand of dat kan?

Ik gokte deze mogelijkheid maar die werkt niet:
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\MSACCESS.EXE" "D:\Alle documenten\THEATER\Theater.accdb" /compact "D:\Alle documenten\THEATER\backup\%date%Theater.accdb"

Schermafdruk: Knipsel.JPG
 
Laatst bewerkt:
Slim idee, en wanneer je de snelkoppeling naar een kleine batchfile (zie bijlage) laat verwijzen lukt het wel of zet de batchfile op het bureaublad.

Gr Jan
 

Bijlagen

  • Theater.zip
    249 bytes · Weergaven: 43
En nu nog het datum format

hoi Jan,

Op een .bat file heb ik ook al zitten puzzelen maar daar kwam ik helemaal niet uit.
Jij bent een held! Dit werkt bijna.

Ik moest de eerste regel gedeeltelijk herhalen om te zorgen dat Access daarna ook meteen start:

"C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\MSACCESS.EXE" "D:\Alle documenten\THEATER\Theater.accdb" /compact "D:\Alle documenten\THEATER\backup\%date%Theater.accdb"
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\MSACCESS.EXE" "D:\Alle documenten\THEATER\Theater.accdb"


Ik zeur nog even door want wie weet valt het ook te perfectioneren.
De bestandsnaam wordt nu do 23-02-2012Theater.accdb
Mooier zou zijn 2012-02-23Theater.accdb
Ik kan geen manier vinden om dit datum format in het bat file te stoppen?

Groet giel
 
Laatst bewerkt:
Juiste daum format in bat file

Hoi Jan,

Met jouw link kom ik niet verder omdat dat ook voor mij te lang geleden is.
Wel kwam ik op http://www.tech-recipes.com/rx/956/windows-batch-file-bat-to-get-current-date-in-mmddyyyy-format/ goede mogelijkheden tegen maar ik krijg ze niet aan het werken.
Misschien iemand anders op dit forum?

Als we dit aan het werk krijgen, kunnen we erg veel Access mensen een plezier doen. Weet jij hoe we dat tzt aan de grote klok kunnen hangen? Er zijn heel veel vragen op internet te vinden over backup maar geen goede antwoorden.
 
De string is nog wel simpel te maken:

set sDatum=%date:~6,4%%date:~3,2%%date:~0,2%
echo %sDatum%
 
Opgelost met backup opstarten access 2010

Het volgende bat bestand doet het:

echo %datum%
SET datum=%date:~9,5%-%date:~6,2%-%date:~3,2%

"C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\MSACCESS.EXE" "D:\Alle documenten\THEATER\Theater.accdb" /compact

"D:\Alle documenten\THEATER\Kopien\%datum%-Theater.accdb"
"C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\MSACCESS.EXE" "D:\Alle documenten\THEATER\Theater.accdb"


Met dank aan de ondersteuners
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan