opstart vista duurt lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiltop

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2004
het gebeurt regelmatig dat opstarten van vista erg lang duurt

het systeem reageert helemaal niet , en het hd lampje flikkert dan

na enige tijd , meer dan 15 min werkt alles weer

hoe kan ik zien waardoor dat komt

heb al op virussen gescand

Als zich dat voordoet, hangt er dan mogelijk een externe harddisk aan een USB poort?

nee , alleen een netwerk drive , maar die staat niet aan

start op van een ocz ssd drive (60gb)

heb verder een raptor 150 gb + 1000 gb backup (beide intern sata)

verder nog een 35 gb iomega rev drive

Dan wordt het iets lastiger om een directe oorzaak aan te wijzen. Ik meende namelijk je probleem te herkennen. Ik ben bij enkele mensen die eenzelfde probleem hadden tegengekomen dat ze vrij regelmatig een permanent aangesloten hdd al onder stroom hadden gezet vóórdat de pc ging booten. Daar duurde de opstart idd. diverse malen langer dan wanneer de externe hdd nog niet onder stroom stond als de pc ging booten.

Als er echt niets anders gebeurt (aangesloten is / wordt) tijdens de keren dat het gebeurt (omstandigheden zijn dus altijd identiek aan de keren dat het normaal verloopt), dan zou je mogelijk ook heel voorzichtig aan een hardwareprobleempje kunnen gaan denken.
Welk probleem is lastig, het kan variëren van een minder goede hdd, een minder goede CD / DVD speler tot aan ........?

Wat de goede werking van de hdd betreft: als het een normale Raptor is, dan zou je hier eens een diagnosetooltje kunnen downloaden.
Als het de Raptor X betreft kun je hier een diagnosetool downloaden.

Laatst bewerkt:
een ssd en een gewone harddisk 1TB welk merk wd of seagate dan kan het misschien toch zijn dat één van je hardeschijven wat problemen heeft dan Bedoel ik niet de solid state disk ssd

Met zulke harde schijven wil (en kan) je juist snel opstarten.

Welke ocz is het precies?
Al naar de nieuwste firmware gezocht?
Start de pc soms wel goed op? en werk deze verder wel goed als windows eenmaal is opgestart?

Helpt het als de andere hd zijn losgekoppelt?
En opstarten vanaf de raptor, gaat dat wel goed ?
(BV door een image te maken en erop te zetten)

usb schijf is niet aangesloten

de pc werkt goed als het eenmaal voorbij is

het gebeurt niet altijd , maar indien wel , kan ik niets meer doen , pijltje muis verandert dan in rond draaient circeltje

zal de andere schijven eens los koppelen , en dan kijken

heb wel virus spyware zonebac.b in win32 , weet nog niet hoe dat te verwijderen

meestal als ik een oude backup terug zet , doet hij het goed

ja start normaal zeer goed op van ssd , heb ook nog w7 64 bits op raptor staan , geen probleem (snel)

heb kaspersky , spywaredoctor , en comodo (niet alle tegelijk)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan