Opstart Windows 7 begint met zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Ik was vandaag bij een vriendin om haar met haar computer te helpen (Win7). Ze had drie dagen geleden proberen Google Earth te installeren, maar is daarbij blijkbaar misleid en heeft op iets geklikt waardoor er vijf nieuwe programma's op haar pc werden geïnstalleerd. Sindsdien begon haar computer met een scanprogramma, dat haar natuurlijk vertelde dat haar hele pc besmet was met van alles en nog wat en dat ze zekere software moest kopen. Als je het scanprogramma halverwege stopte, maar ook als ik het zijn taak af liet maken, eindigden we met een zwart scherm. Ik kon wel met Ctrl-Alt-Del in Taakbeheer komen, maar de normale startdesktop kwam niet in beeld. Vervolgens heb ik met de aan/uit-knop van de pc een stop geforceerd en heb Windows in veilige modus laten starten. Toen de vijf nieuwe programma's verwijderd. Vervolgens computer opnieuw opgestart: 'Windows opstart is beschadigd, wacht op oplossing' (had ik nog nooit eerder gezien). Vervolgens: 'er is geen oplossing mogelijk'. En elke opstart (veilige modus of gewoon) eindigt nu in een zwart scherm. Maar niet volledig zwart: linksonder staat in witte letters iets van 'Win7'. Ik kan ook nog met Ctrl-Alt-Del in Taakbeheer komen.
Ik denk al aan de hele Windows opnieuw installeren, maar weet iemand een simpeler oplossing en weet je wat hier aan de hand kan zijn?

Alvast dank,
groet,

Ingmar

ga naar msconfig, schakel daar de opstartende rotzooi uit, herstart de pc
draai daarna adwcleaner
en daarna malwarebytes

is er een herstelpunt aanwezig ?

Laatst bewerkt:
Nee, ik heb Systeemherstel geprobeerd, maar volgens Windows was er geen enkel herstelpunt beschikbaar.

Ik heb met msconfig de opstartitems verwijderd, vervolgens Adwcleaner gedraaid. Dat stelde voor vijf items weg te gooien, wat ik gedaan heb. Vervolgens moest ik opnieuw opstarten, waarbij ik de keuze had tussen Normale opstart (eindigend in zwart scherm) en Opstartherstel. Opstartherstel resulteert in 'De computer kan niet worden opgestart' en 'Deze computer kan niet automatisch worden hersteld'. Met daarbij vermeld: 'Herstelbewerking: Controle en herstel van integriteit van systeembestanden. Resultaat: Mislukt. Foutcode = 0 x 2.'

Hoe nu verder? Ik kan niet meer bij Opstarten in Veilige modus komen (ook niet d.m.v. een geforceerde stop) en dus ook niet bij msconfig, en de enige twee opties voor opstarten zijn Normaal opstarten (met zwart scherm als resultaat) en Opstartherstel (eindigend in 'Mislukt').

ik zou windows herinstalleren, als er belangrijke dingen op de vorige installatie staan kan je herinstalleren zonder de partitie te formatteren,
dan krijg je een "windows old", waar je nog eea kan recupereren.

Te laat.... maar je moet alleen de rommel verwijderen bij msconfig.. je hebt hopelijk toch niet alles verwijderd uit msconfig.....
Gezien de ernst van de zaak is herinstalleren de enige optie, of een image terugzetten als je die gemaakt hebt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan