ingmar
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 feb 2001
Ik was vandaag bij een vriendin om haar met haar computer te helpen (Win7). Ze had drie dagen geleden proberen Google Earth te installeren, maar is daarbij blijkbaar misleid en heeft op iets geklikt waardoor er vijf nieuwe programma's op haar pc werden geïnstalleerd. Sindsdien begon haar computer met een scanprogramma, dat haar natuurlijk vertelde dat haar hele pc besmet was met van alles en nog wat en dat ze zekere software moest kopen. Als je het scanprogramma halverwege stopte, maar ook als ik het zijn taak af liet maken, eindigden we met een zwart scherm. Ik kon wel met Ctrl-Alt-Del in Taakbeheer komen, maar de normale startdesktop kwam niet in beeld. Vervolgens heb ik met de aan/uit-knop van de pc een stop geforceerd en heb Windows in veilige modus laten starten. Toen de vijf nieuwe programma's verwijderd. Vervolgens computer opnieuw opgestart: 'Windows opstart is beschadigd, wacht op oplossing' (had ik nog nooit eerder gezien). Vervolgens: 'er is geen oplossing mogelijk'. En elke opstart (veilige modus of gewoon) eindigt nu in een zwart scherm. Maar niet volledig zwart: linksonder staat in witte letters iets van 'Win7'. Ik kan ook nog met Ctrl-Alt-Del in Taakbeheer komen.
Ik denk al aan de hele Windows opnieuw installeren, maar weet iemand een simpeler oplossing en weet je wat hier aan de hand kan zijn?
Alvast dank,
groet,
Ingmar
Ik denk al aan de hele Windows opnieuw installeren, maar weet iemand een simpeler oplossing en weet je wat hier aan de hand kan zijn?
Alvast dank,
groet,
Ingmar