Opstart Windows 8.1 pro USB stick werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Een opstart medium is altijd handig. Recent allerlei gedoe gehad omdat ik alleen een download install Win 8.1 heb en daar doe je niet veel mee als je computer niet opstart. Via configuratie scherm> herstel Usb stick aan gemaakt ( 4 gig ). Ging allemaal prima. Maar toch voor alle zekerheid gecheckt. En ja hoor. Hij blijft hangen in het zwarte opstart scherm bij Initializing USB controllers.... Beter nu dan te laat. Maar wat gaat hier nu weer fout??

Van het www (Eng):
I had the same problem and just fixed it- I had a faulty media card reader that I unplugged directly off the motherboard. You may also have a faulty USB device that's causing the issue.
well .my brother's machine hang up for a minute at "initializing USB" before going on . i searched and found this thread, sure enough it was a faulty (actually heavily abused ) media card reader . in my case it was part of the system case and attached to the motherboard internally.
after removal of that connection the motherboard does boot up fast again.
If you have a card reader plugged in the motherboard remove it your reader is causing this
Your how to works! THX SO MUCH!!!

Dit is geen oplossing maar een indicatie waarmee je het probleem mogelijk kunt tackelen .
Wat ik eruit opmaak is dat de card reader vaak het probleem is, koppel hem eens los v.h. moederbord of doe de Bios instellingen eens op "factory default" te zetten. Doe dit alleen als je zelf iets hebt aangepast aan die instellingen.

Laatst bewerkt:
Wel een oplossing maar niet van de echte oorzaak natuurlijk. Bij mij dus ook de cardreader!!! :) >Lijkt toch een structureel software probleem als je even googelt, zijn er veel te veel wereld wijd. Maar als alles wel werkt krijg je toch weer problemen, zoals altijd al het risico bij Windows problematiek. Ik wil op proef bijv. Systeem herstel doen. Krijg ik de mededeling dat er geen instellingen zijn!!. Terwijl het wel aanstaat. Bij controle staat de teller inderdaad op nul!! Gebeurt dus kennelijk bij opstarten met de usb??? Of zo maar zonder dat je het weet. Maar er waren recent meerdere herstelpunt mogelijkheden. ( installeren, de-installeren met Revo etc.). Sta je toch weer raar te kijken. Ga ik toch eens checken voor het te laat is hoe dat kan. Als met de usb opstart de herstelpunten verdwijnen ben je nog nergens. Systeemherstel werkt trouwens ook maar al te vaak helemaal niet. Zo blijft het altijd maar onveilig wat je ook doet, terwijl je je veilig waant.

Ik heb gewoon de volledige DVD (of .iso bestand) op een USB stick gezet, nu is dit de zogenaamde windows DVD. Je dient dan eerst de USB bootable te maken, hieruit kan je windows ook weer gewoon herstellen met DATA behoudt! Alle programma's e.d. worden wel verwijderd, hiervan wordt een lijstje geplaatst. Maar alle muziek en films blijven er b.v. opstaan!
Persoonlijk vind ik dit wel handig. Hier kan je zien hoe je een USB bootable maakt: http://nl.wikihow.com/Een-USB-stick-bootable-maken

Jij hebt nu zeker een Systeemherstel aangemaakt en die opgeslagen op USB toch? Misschien kan je dat ook oplossen door de USB bootable te maken.

@mirno
De vraag had al de status "opgelost" bovendien heeft TS dat probleem uit jouw reactie niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan