Opstart windows xp home

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Wij hebben een probleem met het opstarten van Windows Xp Home. Als de computer word opgestart gaat deze automatisch naar het veiligemodusscherm, je kunt dan het beste geeft hij aan kiezen voor windows normaal opstarten. Het maakt niet uit welke optie wij ook kiezen, als hij opnieuw word opgestart met welke optie dan ook ( allemaal geprobeert ) komt hij ten allertijde weer terug in de veiligemodus, Ik weet niet wat de oude heer heeft gedaan maar in iedergeval iets wat niet klopt maar daar hebben we het probleem nog niet mee opgelost. Als iemand hier op dit forum weet wat ik het beste voor dit probleem kan doen stel ik dit zeer op prijs, bijvoorbaad dank.

Groetjes, @xa.

Indien je systeemherstel gebruikte, een herstelpunt terugzetten.

Anders een repair install uitvoeren indien de XP cd met sp1 of 2 is, indien die geinstalleerd waren in de XP die erop staat.

Op zich goede oplossingen, ware het niet dat als het mijn machine zou zijn ik eerst even een blik zou werpen binnen apparaatbeheer. Wellicht staat daar de oorzaak van het probleem............

Pasja zei:
Op zich goede oplossingen, ware het niet dat als het mijn machine zou zijn ik eerst even een blik zou werpen binnen apparaatbeheer. Wellicht staat daar de oorzaak van het probleem............

Dat had ik ook overwogen, maar dan start windows meestal met een BSOD, indien het een driver zou zijn, dacht ik zo.

Ook zou er in de logboeken informatie te zien kunnen zijn.

Dat Windows opstart met een BSOD, kan ik niet helemaal met je eens zijn. Als de user XP standaard heeft ingesteld, verschijnt er geen BSOD bij een error, maar...........start de pc opnieuw op..........

Verandert de user de instellingen, pas dan verschijnt een BSOD bij de een of andere hardware/softwarematige error,................... toch?

Idd een reboot, maar naar veilige modus:confused: , kweet 't niet.

Maare, even wachten op de TS, gaan we daarna weer oftopic.:D

Controleer eens of safeboot niet aangevinkt staat. Want dan is het normaal dat je pc altijd in veilige modus opstart. Ga in veilige modus naar start,uitvoeren,typ hier msconfig druk op enter ga dan naar het tabblad Boot.ini en kijk of er daar geen vinkje staat bij SAFEBOOT zoja haal dan dit vinkje weg en bevestig met toepassen en ok.
Of er kan ook een ernstig probleem zijn waarom de pc zelf in veilige modus start.

Zover zou ik wel willen komen (safeboot) maar daar kom ik in zijn geheel niet, de pc start op en gaat vervolgens naar de veiligemodus altans een zwart scherm waarop je deze keuze kunt maken uit diverse opties maar ook de keuze waar je ook maar met je pijltje heengaat negeert hij gewoon hij start dan opnieuw open gaat vervolgens weer terug naar hetzelfde scherm. Als er word gevraagd bv naar het laatst best werkende systeem gaan of zoiets!! dat doet hij nog niet. Zelfs naar de DOSprompt of overige opties weigerd hij op te reageren, maar ik geef het niet op jullie horen nog ervan we gaan vanmiddag weer op bezoek bij de oude heer en dan zien we wel weer. Het is een Medion computer wat mijn moeder 2 jaar geleden heeft gekocht voor mijn vader toen hij 73 jaar is geworden, en dan weet je dat er wel eens wat mis kan gaan maar hij heeft daar zijn slinger in die pc alles zit erbij geleverd dus!! desnoods gaan we formatteren alleen hoor ik altijd iets over ( Retten ) bestanden bij die Medion computers worden gebruikt, zou niet weten wat ze daar mee bedoelen. Morgen horen jullie wel weer meer over hoe het vandaag is verlopen met ons probleem.

Met vriendelijke groet, @xa.

Als zelfs de veilige modus een reboot oplevert, dan heb je (theoretisch) nog de mogelijkheid van de zogenaamde XP herstel/recovery console. Echter, ik ben zelf ooit in de problemen geweest en heb geprobeerd met die tool de zaak te recoveren. Ik kwam echter van de regen in de drup, hetgeen mij toen heeft doen besluiten te formatteren. Ik was daarna met een 1,5 uur weer "online". (Even afgezien van alle software tweaken en updaten, want dat kostte mij 1,5 dag. In ieder geval had ik na 2 dagen weer een perfect -geschoond- systeem).

Misschien is een format toch het beste..................

Veel wijsheid toegewenst.................

Laatst bewerkt:
Probeer toch maar eerst de recovery cd-rom. Soms heb je de mogelijkheid om enkel systeembestanden en windowsbestanden te herstellen. Als je gaat formateren ben je alles kwijt ( Alles is dan onleesbaar geworden maar wel nog terug te halen met dure tools).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan