opstart xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpvds

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2002
Sinds korte tijd heeft windows xp kuren : bij de opstart verschijnt het
gewone scherm van Windows Microsoft met het vlaggetje en de drie blokjes die
van links naar rechts gaan. Dan verdwijnt dat en komt er een leeg scherm. Het
blijft echter leeg ! Ik duw op de stop knop en herstart. Dan komt er een
zwart scherm met witte letters dat me vraagt om windows gewoon te starten, te
starten met de laatst bekende opstartconfiguratie of te starten in veilige
modus. De twee eerste lukken niet. Het lukt slechts wanneer ik vanuit veilige
modus een herstelpunt aanklik en dan de procedure verder laat gebeuren. Servicepack 3 is voor de problemen er waren al geïnstalleerd.

Hoi !

Opstarten van de XP-CD, de herstel console gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl (scrollen naar: de herstelconsole gebruiken0.

Achter de prompt trommel je

chkdsk /r gevolgd door: " enter".

Als de procedure klaar is:

fixboot eveneens gevold door " enter ".

Afsluiten d.m.v. Exit, en je PC zal weer opstarten.

Greetz,

Harry.

Bedankt voor je antwoord. Er is wel een probleempje : de opstart cd is al enkele jaren oud, en ondertussen staat servicepack 2 op de computer. Gevolg : de opstart cd wordt geweigerd. Er staan bij Microsoft enkele oplossingen voor, maar er is geen enkele die echt acceptabel zijn. Is er op internet niets te vinden dat de boot kan herstellen ?

Hoi !

Zelfs als de opstart-CD alleen Win XP is en op de PC staat Win XP SP3 levert het geen probleem op de herstelconsole te starten !

Ergo: je post is onduidelijk en niet ter zake doende !

Onmogelijk dat je niet van de XP-CD kunt opstarten, mits die uiteraard niet beschadigd is.

Heb je het al geprobeerd ??

Greetz,

Harry.

Het schaamrood stijgt wat naar mijn wangen... Ik had het nog niet geprobeerd. Ik heb vroeger nog wel eens geprobeerd om de fabrieksinstellingen te herstellen, maar het was niet gelukt (het is een aldi-computer, waarvan ik overigens tevreden ben). Ik heb dus weer geprobeerd en ik weet nu terug waarom het niet lukte : ik kreeg een boodschap dat de bestanden gewist waren (hoewel dat dus niet kan). Besluit : ik sta nog altijd even ver.
Ik heb nu een programma van Paragon gedownload om de boot te herstellen (Paragon Rescue Kit). Ik aarzel nog wel wat om het te doen, want het lijkt me toe dat er geen weg terug is. Stel dat ik iets verkeerd doe - ik ben tenslotte niet beslagen in het onderwerp. Daarom had ik gedacht om eerst een image te maken.

Hoi !

Dat lijkt me zeker wenselijk; uiteraard doet iedere PC-gebruiker er verstandig aan een back-up of image te maken en die regelmatig te laten bijwerken !

Je had in je eerste post zeker vergeten te vermelden dat het een z.g. OEM-PC (Medion) betreft ?
Dan had ik je uiteraard een ander advies gegeven !!

Probeer een volgende keer dit soort essentieele informatie ere s.v.p. bij te zetten, dat scheelt ons een hoop moeite !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan