Opstartbare cd/dvd maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
We hebben een dvd met een grafisch programma er op, het probleem is dat deze niet meer wil opstarten en dat terwijl alle bestanden er op staan. Kan ons iemand hier in verder helpen deze dvd weer opstartbaar te maken, zodat deze weer geinstalleerd kan worden.

We kunnen de dvd openen en de setup gebruiken, maar dat is nooit nodig geweest omdat deze altijd van zelf is opgestart.

We hebben het programma Magic Iso Maker misschien dat we daar wat mee kunnen, maar hebben dat aangekocht maar nog nooit gebruikt dus dat zou een hele klus worden als we dit zouden moeten gaan gebruiken.

Alle tips zijn welkom deze dvd tot opstarten te krijgen, bij voorbaat onze dank.

groet, @xa.

Blader met Verkenner naar de hoofdmap van de DVD en dubbelklik op Setup.exe of Install.exe o.i.d.
Ik vermoed namelijk niet dat de bedoeling is om de pc van de DVD op te starten maar dat het installatieprogramma onder Windows niet meer automatisch start.

Succes,

Tijs.

Automatisch opstarten

Dag Tijs, bedankt voor je reactie.

Het is inderdaad niet de bedoeling dat deze dvd moet booten met opstarten het is geen OS DVD, het is een beetje verkeerd uitgelegd door mij waarvoor mijn excuses alleen wil ik dat mijn dvd met mijn programma weer opstart zoals dat hoort.

En ja als ik de dvd open staan daar de bestanden en kan ik zo ep setup klikken en dan installeert hij zo het programma zonder problemen, maar dat is op deze manier niet de bedoeling. (de bios volgorde van opstarten is goed ingesteld)

Het installatieprogramma onder Windows wil niet meer automatisch opstarten, en juist zoals je aangeeft zit daar het probleem.

groet, @xa.

Omdat het hier niet over het opstarten van de pc gaat zijn de bios instellingen m.b.t. opstarten irrelevant: Het gaat om een instelling in Vista.

Hier wordt beschreven welke mogelijkheden er zijn m.b.t. Autorun (=uitvoeren wat er in het bestand autorun.inf in de hoofdmap van een cd/harde/usb schijf staat).

Voor Vista kun je op 2 manier (zie ook dat artikel) het Autorun-gedrag aanpassen:
1. Via [Windows-toets]r toetscombinatie -> gpedit.msc
(zie in het artikel welke instelling je moet aanpassen aan jouw doel; natuurlijk is het niet je bedoeling om Autorun in zijn geheel uit te schakelen, dus kies de optie aldaar die bij jou past).
2. Via 2 ingrepen in de registry:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
Pas de NoDriveTypeAutoRun waarde aan in de volgende 2 register-sleutels:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer\
Laat de invoerwaarde-indeling op hexadecimaal, en maak ervan:
95
(= de standaardinstelling van Vista, welke cd-rom stations toestaat Autorun te gebruiken).
Werkt dit niet, probeer dan (weer in hexadecimaal):
99

Levert dit geen (direct) resultaat, kijk dan of Windows wel 'op kan merken' (detecteren) dat er een verwisselbaar medium/schijf in de computer is gestopt.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc
Kijk of de "Shell Hardware Detection"-service wel gestart is.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan