opstartbestanden beschadigd van XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

hvdberss

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
34
:confused: Goede dag,

Op mijn sony vaio zijn waarschijnlijk opstartbestanden beschadigd geraakt.
Zelfs met F8 in veilige modus opstarten lukt niet meer. Wel zie ik dan dat
system32\ntoskrnl.exe, hal.dll, KDCOM.dll en BOOTVID.ddl worden geladen.
Systeem blijft vervolgens hangen bij \config\system en dat was 't dan.

XP is voorgeinstalleerd en ik kan een volledige recover draaien maar verlies dan veel data.

Is het niet mogelijk opstartbestanden te downloaden en 'm zo weer aan de gang te krijgen?

Heb bij MS KB WindowsXP-KB310994-SP2-Pro-BootDisk-NLD gedownload, maar die krijg ik niet eens uitgepakt. Vraagt om een drive of path in een dos-schermpje en beeindigd dan zodra je wat dan ook intypt.

Wie kan me helpen, want ik wordt er knap zenuwachtig van .

Hans
 
Zal wel /system32/config zijn, aangezien het een laptop is, kun je wel met een Knoppix cd, bestanden die nodig zijn kopieëren vanaf een flop, en de config bestanden, het register dus, uit een restore point halen.

Of eerst de benodigde bestanden van een XP cd halen, en dan daarna het register herstellen.

De tutorial.
 
Zal wel /system32/config zijn, aangezien het een laptop is, kun je wel met een Knoppix cd, bestanden die nodig zijn kopieëren vanaf een flop, en de config bestanden, het register dus, uit een restore point halen.

Of eerst de benodigde bestanden van een XP cd halen, en dan daarna het register herstellen.

De tutorial.


Dat is mij toch een beetje te veel vaktaal.
Ik heb 'm nu draaiend met een knoppix cd die ik heb gekocht/gedownload.
Kan nu het filesysteem zien, maar recoveren werkt niet.
Hoe gaat zo iets in zijn werk. Kan je dat iets gedetailleerder uitleggen ?

gr
hans
 
Kijk in die map config, daar staan ook bestanden met de extensie bak, waarvan system.bak het belangrijkste is, en kopieër die als system, zonder bak en overschrijf die.

De restore bestanden staan in de opgegeven lokatie in dat tutorial, even doorenteren in de map system volume information, daar kun je hem ook vandaan halen, en renamen naar system.

Mocht het niet werken, kun je even kijken in die link naar microsoft uit de tutorial, hoe die bestanden heten.

Begrijp dat die bestanden in de map config, tezamen het register vormen.

Er is echter één bestand uit de snapshot, een submap van het restore point, die het persoonlijke deel is van dat register, t.w. _REGISTRY_USER_NTUSER met een aantal nummers, die de user.dat is in je useraccount map.

Had je overigens al geprobeerd op te starten met F8, en voor de opstartoptie, laatste configuratie die werkte gekozen?
 
Kijk in die map config, daar staan ook bestanden met de extensie bak, waarvan system.bak het belangrijkste is, en kopieër die als system, zonder bak en overschrijf die.

De restore bestanden staan in de opgegeven lokatie in dat tutorial, even doorenteren in de map system volume information, daar kun je hem ook vandaan halen, en renamen naar system.

Mocht het niet werken, kun je even kijken in die link naar microsoft uit de tutorial, hoe die bestanden heten.

Begrijp dat die bestanden in de map config, tezamen het register vormen.

Er is echter één bestand uit de snapshot, een submap van het restore point, die het persoonlijke deel is van dat register, t.w. _REGISTRY_USER_NTUSER met een aantal nummers, die de user.dat is in je useraccount map.

Had je overigens al geprobeerd op te starten met F8, en voor de opstartoptie, laatste configuratie die werkte gekozen?


Ja F8 heb ik geprobeerd. Zowel de veilige modus als de laatst werkende opstartconfiguratie. Beide stoppen.
Overigens zie ik nu bij data-restore het hele pad C:\windows\system onvindbaar is.
????
 
Data-restore? system?

Denk dat je eerst eens die tutorial goed moet lezen, en begrijpen wat de bedoeling is.

Of breng hem weg naar de PC boer, of haal iemand erbij met ervaring bij dit soort zaken.
 
Gerecovered!

Case gesloten: in arre moede maar een complete recovery gemaakt en nu al een halve week bezig met alles weer te installeren. Maar hij is in elk geval weer lekker snel en schoon. Desnietemin: Dank aan alle goede adviseurs.

Hans

:confused: Goede dag,

Op mijn sony vaio zijn waarschijnlijk opstartbestanden beschadigd geraakt.
Zelfs met F8 in veilige modus opstarten lukt niet meer. Wel zie ik dan dat
system32\ntoskrnl.exe, hal.dll, KDCOM.dll en BOOTVID.ddl worden geladen.
Systeem blijft vervolgens hangen bij \config\system en dat was 't dan.

XP is voorgeinstalleerd en ik kan een volledige recover draaien maar verlies dan veel data.

Is het niet mogelijk opstartbestanden te downloaden en 'm zo weer aan de gang te krijgen?

Heb bij MS KB WindowsXP-KB310994-SP2-Pro-BootDisk-NLD gedownload, maar die krijg ik niet eens uitgepakt. Vraagt om een drive of path in een dos-schermpje en beeindigd dan zodra je wat dan ook intypt.

Wie kan me helpen, want ik wordt er knap zenuwachtig van .

Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan