Opstartdiskette-backup?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gaab

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Berichten
174
Hoe maken in XP Home als je besturingssysteem voorgeïnstalleerd was en je niet over de cd beschikt om die optie alsnog te installeren?

Bedankt! :)
 
Heb je geen software bij je pc gekregen dan?
(restore cd/diskette)
Anders ff informeren bij de fabrikant van je pc.
Ik denk niet dat je zomaar ergens zo'n restore cd/diskette kan downloaden.
 
Het is net door het maken van masterdisks dat ik dat partitieprobleempje heb (zie bericht in varia)..

Heb geen XP Home cd meegekregen..blijkbaar heeft packard bell wel een smartRestore!
 
Ah ja, er zat ook een recovery disk bij, maar wou een backup maken van al mijn data die er nu opstaan! Mijn pc is nu net in orde buiten die partitie die ik niet ongedaan krijg...dat is nu net de reden waarom ik een backup wil maken voor als het moest misgaan!

Kunnen partities de pc vertragen trouwens?

alvast bedankt..
 
Partities zouden je PC juist sneller moeten maken.:eek:
 
Voor een schijf van 20 gig: hoeveel partities maximum om het systeem optimaal te maken? (want ik kan me inbeelden dat teveel partities ook niet echt wenselijk is)
 
Ik zou voor twee partities gaan.
Hoog uit drie partities met een 20gb hdd.

Een kleine primaire partitie van 3 á 4 gb voor Windows en de rest als uitgebreide partitie.
 
Alleen mijn windows en installed files nemen al 5 gig in ... kan da? Tenzij er nog altijd voorgeïnstalleerde files inzitten ... :( toch wel veel he, 5 gig!!
 
Een kale installatie van WinXP neemt al 1,5gb in beslag.

Je kan natuurlijk de eerste partitie groter maken bijv 6gb.

Ik doe het altijd zo, ik maak een primare partitie aan die groot genoeg is
om Windows plus Virusscanner en een paar andere programma's erop te kunnen zetten.
Ik zorg wel dat er nog genoeg vrije ruimte overblijft.
Het voordeel vind ik hier van dat je C schijf niet zo snel fragmenteerd en dus lekker vlot blijft.
Dan maak ik een tweede partitie aan waar ik de rest van mijn programma's op installeer.
De andere partitie's gebruik ik voor download's/opslag.
Gezien jij een 20gb schijf hebt zou ik het op twee partities houden.
Dus je tweede partitie voor software en download's/opslag.
 
Whoops, ik heb er nu vier gemaakt :)

Eén van zes (win XP en progs)
Eén voor videos&pictures
Eén voor Games
Eén voor Muziek

Teveel partities dus?
 
Het is niet echt te veel hoor.
Ik heb altijd zoiets van een kleinere schijf van 20gb< moet je niet zoveel partities hebben.
Das mijn mening, je moet zelf weten wat jij het makkelijkste vind werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan