opstartdiskette-format c

Status
Niet open voor verdere reacties.

angelke83

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Berichten
26
Hallo,

Ik probeer een format C - maar dat wilt niet werken. Pc geeft een error waardoor xp niet kan installeert worden.

Ik zou dat willen proberen via een opstartdiskette en ben al gaan kijken op www.bootdisk.com maar de diskette wilt niet aangemaakt worden. Is het mogelijk dat dit komt omdat mijn diskette vroeger reeds gebruikt waren voor andere bestandjes?

De Exe (bootwin98) wilt niet werken??? Hij zegt dat mijn diskette reeds in gebruik is en die is nochtans leeg!!!!! :confused: :confused: :confused:

Oja, de C schijf is een NTFS :rolleyes:
 
lokoloko zei:
Dat gaat ook niet wat je probeerd die bootdisk is voor fat niet voor ntfs, je moet formatteren dmv op te starten van de win xp cd


http://www.schoonepc.nl/instal/setup.html
Ah, en wat als je met de cd van xp niet kunt ???

Wat zijn de mogelijkheden dan?
Hij start amper, hij zoekt dingen en dan blijft het scherm zwart....

Ik heb via bios ook aangeduid dat ik wil dat hij met de cd start, dus dat is het ook niet!
 
Je kunt daar rustig een opstartschijfje voor gebruiken met 98SE oem, en dan met Fdisk de non dos partitie mee verwijderen, en een nieuwe aanmaken, voordeel, de C: blijf de C:

Waarom de diskette niet wil, slechte bootsector, eerst formateren zou moeten helpen, of hij staat op schrijfbeveiliging.
Of probeer een andere.

Je kunt hem idd ook formatteren via de XP cd, alleen geen partities weghalen, krijg je het probleem met de schijfletters.
 
Ik doe altijd de xp cd erin dan verwijder ik de C: partitie en maak een nieuwe aan en formatteer die dan metteen en installeer windows en als ik dan bij deze computer kijk is mijn partitie nog altijd C: en D:
De driveletters kun je trouwens bij systeembeheer veranderen en dat gaat goed heb ik nooit problemen mee gehad
 
De drive letter kun je van de systeemschijf niet veranderen.:rolleyes:

En als je hier zoekt naar het veranderen van de C: schijf na het verwijderen van de partitie, zul je heel wat topics vinden.:cool:
 
Lange Pier zei:
Je kunt daar rustig een opstartschijfje voor gebruiken met 98SE oem, en dan met Fdisk de non dos partitie mee verwijderen, en een nieuwe aanmaken, voordeel, de C: blijf de C:

Waarom de diskette niet wil, slechte bootsector, eerst formateren zou moeten helpen, of hij staat op schrijfbeveiliging.
Of probeer een andere.

Je kunt hem idd ook formatteren via de XP cd, alleen geen partities weghalen, krijg je het probleem met de schijfletters.

Waar haal ikdie 98SEOEM? Fdisk=98se oem?
Ik wil mijn c formateren, dus hoe kan de C, C blijven?

Ik heb al mn diskette geformateerd, niks helpt hoor, die exe wilt het maar niet aanvaarden en op mijn diskette werken. Alé, ik open de exe en het werkt niet, diskette is al in gebruik :confused:

Ik kan de cd niet gebruiken dus sja...
 
ik zoek niet hoe ik imjn c van naam veranderen, ik zoek hoe ik een format kan doen, zonder cd van xp, want die wilt hij niet aanvaarden.
Ik heb info gezocht rond diskette, maar die kan ik niet maken, aangezien hij zegt dat mijn diskette in gebruik is :eek: :eek: :eek: :mad:
 
Hoi,

Misschien 'n nieuwe diskette aanschaffen ?

Dat bestandje vanmiddag nog even voor iemand op floppy gezet, en er is echt niks mis mee.

Dus: Of corrupt schijfje of je floppy-drive is niet oke !

greetz.

Harry.
 
Harry Snor zei:
Hoi,

Misschien 'n nieuwe diskette aanschaffen ?

Dat bestandje vanmiddag nog even voor iemand op floppy gezet, en er is echt niks mis mee.

Dus: Of corrupt schijfje of je floppy-drive is niet oke !

greetz.

Harry.
Dat kan ik best geloven dat het gaat door mijn floppy, maar mijn cd rom station werkt perfect hoor , ik maak dat aan via mijn pc thuis en die heeft geen probs. Ik zal morgen diskette gaan kopen, en hopelijk werkt het dan :D

Ik heb het zelf geprobeerd met bootdiskette voor xp, 6 diskettes, en dat lukt evenmin. We krijgen na verloop van tijd weer een zwart scherm ... Dus er gebeurt niks...

Als ik goe begrijp moet ik dus 98SE oem nemen, van de site www.bootdisk.com en dan FDISK typen als de pc herstart?

Of hoe gaat het juist in zijn werking, ik ben maar een "leek daarin"
ik heb wel een site gevonden, maar weet niet of die goed is?
Zie hier; http://members.home.nl/wout.grotenhuis/Fdisk.html

Heb wel graag een basis te volgen, kwestie van toch zeker te zijn dat ik er kom!
 
Je moet eerst zorgen dat je pc opstart via je diskettestation.
Je kan je diskette eerst testen in de verkenner van een pc of deze wel goed zijn.
Zet op de diskette de bootdisk van win98.
Start dan je pc op via diskettestation.
Probeer eerst achter de A:/format c: in te typen en dan wordt deze geformatteerd.
Lukt dit niet dan moet je fdisk intypen (volg daarna de gegevens zoals op deze site is vermeld: Zie hier; http://members.home.nl/wout.grotenhuis/Fdisk.html
Daarna pc opnieuw opstarten dan format c: doen.
Je pc opnieuw instellen in de bios om op te starten via cdrom van windowsxp en dan moet de installatie beginnen.
Je kan hierin je c laten formatteren en op ntfs laten zetten: doe dit maar.
Verder alles volgen zoals aangegeven en gevraagd wordt.

succes
 
Je zet het exe bestandje van www.bootdisk.com toch niet op de diskette ?
Exe op bv bureublad zetten diskette plaatsen en dubbelklikken op de exe.

En neem de CUSTOM, NO RAM DRIVE en niet de OEM op de OEM zit geen fdisk

Hier nog een een duidelijke uitleg van Guus abc:

Guus abc zei:
Download dit bestand naar je bureaublad. Doe een lege, geformatteerde diskette in de drive en dubbelklik op het bestand. De opstartdiskette wordt dan gemaakt. Start de pc op met de diskette in de drive. Na wat diskettegerommel zie je een DOS-scherm met de A-prompt. Typ hierachter FDISK en druk op ENTER. Er verschijnt een heel verhaal over grote schijven. Typ Y en druk weer op ENTER. Kies vervolgens optie 3: DOS-partitie of logisch station verwijderen. Druk weer op ENTER. Verwijder nu achtereenvolgens de niet-DOS-partitie (optie 4), logische stations in de uitgebreide partitie (optie 3), de uitgebreide partitie (optie 2) en de primaire partitie (optie 1). Doe dit niet in een andere volgorde. Als één van de items niet aanwezig is, krijg je daar een melding van en ga je door met het volgende.
Druk dan op Esc tot je de A-prompt weer ziet en start opnieuw op door op Ctrl+Alt+Del te drukken. Typ weer FDISK en druk op ENTER. Je krijgt weer dat verhaal over grote schijven; typ Y en druk nogmaals op ENTER. Kies nu optie 1: DOS-partitie of logisch station maken. Druk op ENTER en kies in het volgende menu weer optie 1: Primaire DOS-partitie maken. Tenslotte krijg je de vraag of je de grootst mogelijke omvang voor de primaire DOS-partitie wilt gebruiken. Typ Y en druk op ENTER (partitioneren kan tijdens de setup van XP). Als de partitie is gemaakt druk je weer op Esc tot je de A-prompt ziet en start je weer op met Ctrl+Alt+Del.
Typ nu format c: /u achter de A-prompt (spatie tussen c: en /u!) en druk op ENTER. Na het formatteren verwijder je de diskette en start je op met de cd-rom van XP.


http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showpost.php?p=136169&postcount=46
 
Laatst bewerkt:
Jozo zei:
En als je niet zo goed bent met dos commando's, gebruik dan een Madboot diskette.

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=07ED52526BF420E8
Nog nooit gedaan DOS commando's, maar er is een begin voor iets hé :)

Wat is die madboot diskette? En hoe ga ik dan juist te werk? Is dat hetzelfde als de uitleg die je geeft over Guus of ...
Uiteraard heb ik die exe niet op diskette gezet, maar dan nog als ik erop drukt - zoekt hij diskette - maar wilt hij het niet op diskette zetten. Ik ga straks achter nieuwe diskette, binnen een uurtje :) en zal dan laten weten of het lukt.

Welke uitleg moet ik nu best volgen, want ik krijg er hier 2 verschillende :eek: ofwel probeer ik ze beiden en zien wat het beste lukt !!!!

Allemaal bedankt voor jullie uitleg, :)
 
Oja, nog een vraagje :eek: moet ik al die kaarten van de pc (grafische kaart, enz) ergens afhalen? Ik heb daar geen cd's van...

Ik zou wel niet weten waar ik zie welke kaarten ik allemaal heb, kan iemand mij dat somos zeggen waar ik moet kijken? Indien dat nodig is?

Thx :) :thumb: :thumb:
 
Met de Madboot diskette hoef je alleen maar op knoppen te klikken, en geen commando's te geven.

Anders de uitleg van guus abc volgen.
 
Oké, ik zal daarmee beginnen... En na verloop van tijd moet ik toch mijn XP cd insteken? Gaat die dan mijn c vanzelf verwijderen en opnieuw installeren?

Bedankt... nu nog die kaarten, of anders geraken we niet op onze pc?
:shocked: :eek: :eek: :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan