opstartdiskette windows xp pro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van win98 heb ik wel een opstartdiskette maar mijn windows xp cd start volgens mij niet vanzelf op

Ga dan via dos naar de cd > zoek naar i386 > winnt

als je hier install geeft zal hij installeren.

groetjes speedtouch

Dat is allemaal wel een beetje ingewikkeld. Ik wil gewoon opstartdiskette van windows xp proffesional nederlandse versie hebben en die op de site van microsoft staat gaat bij mij fout wat kan ik er aan doen en of wat moet ik doen met nieuwe diskette's deed die het ook niet dan krijg ik de gegevensfout
(cyclinische redundantiecontrole) wat moet ik daar aan doen zijn de diskette's die ik gebruik dan niet goed of wat is dan het probleem!!!

Oke dan doen we het op een andere manier.

Je hebt een w98 opstart floppy , start hiermee op en ga vervolgens fdisk verwijder alle partities en maak een nieuwe actieve partitie aan vervolgens formatteer je de schijf.

Voor een juiste handleiding voor fdisk kan je ff google gebruiken je kan ook naar DEZE site gaan.

Als je schijf klaar is moet je maar eens proberen op te starten met de 6 floppy's voor xp

groetjes speedtouch

hoe moet ik dat dan doen zonder de 6 windows xp opstartdiskette's

Geplaatst door krugar
Dat is allemaal wel een beetje ingewikkeld. Ik wil gewoon opstartdiskette van windows xp proffesional nederlandse versie hebben en die op de site van microsoft staat gaat bij mij fout wat kan ik er aan doen en of wat moet ik doen met nieuwe diskette's deed die het ook niet dan krijg ik de gegevensfout
(cyclinische redundantiecontrole) wat moet ik daar aan doen zijn de diskette's die ik gebruik dan niet goed of wat is dan het probleem!!!
Ik heb de opstartdiskette voor XP een keer gedownload bij www.bootdisk.com . Ook 6 diskettes. Je zou het daar kunnen proberen.

die heb ik al een paar keer gedownload maar het gaat steeds fout

Ik heb ze ook maar een keer gedownload.

Ga morgen eens om nieuwe floppy's allicht werken deze wel

groetjes speedtouch

mijn Conclusie is nou: Dat de diskette's die ik heb niet goed zijn om die opstartdiskette's te maken

Zou ik dan eens mogen weten met wat voor diskette's dat je dat dan hebt gedaan. En weet je misschien ook iets van geheugen af??

Toen ik de eerste keer diskettes had gedowned werkten ze ook niet bleek toch de verkeerde te zijn de andere heb ik gedowned en die doen het perfect.

Weet je zeker dat je echt de goede hebt? En met nieuwe schijfjes?

Ik weet zeker dat ik de goeie heb gedownload en ik heb het ook met nieuwe schijfjes gedaan snap er echt nix van en krijg steeds dezelfde fout!!

Weet je zeker dat je XP- cd niet bootable is?

Stel de bootvolgorde in je bios eens anders in. Dus als first-boot cd-rom.

CD erin, en de pc herstarten.

Greetz Patrick

Als dat zou werken dan zou dat mooi zijn maar dan zit ik nog met het probleem dat mijn bios is afgeschermd en dat ik er niet ik kan dus dan heb ik dat probleem weer

Als ik de computer opstart en ik hou del of delete in dan kom ik niet in de bios komen dat is op de een of andere manier uitgezet of zo

Wanneer je opstart, komt er dan niet in je scherm "press.......to enter setup"

Wat voor BIOS heb je?
Hoeft niet persé DEL tezijn, kan ook bv F2 zijn(ik noem maar iets)

Merk pc? Welk merk?

Greetz Patrick

compaq presario amd k6 weet je misschien ook wat voor geheugen dat ik ervoor moet hebben om te upgraden

Eerst het probleem van je XP cd, daarna zien we wel verder wat voor geheugen.

Om in je Bios tekomen, toets je herhaaldelijk F1 tijdens het opstarten.

Zo zou je menu in je BIOS eruit zien.

Main
Advanced
Power
Boot
Exit

Ga nu naar boot, daar kan je de bootvolgorde veranderen. Neem als eerste CD-ROM.

Save de instellingen door op F10 te drukken, bevestigen met enter.

Doe nu de cd_XP erin, en herstart je pc, nu krijg je tijdens het booten de vraag tezien, of je vanaf cd-rom wilt opstarten, druk nu enter(of willekeurige toets)

Hier na telezen.

Greetz Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan