opstartdiskette windows95

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwolski

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2006
Hallo,

Wie weet hoe ik een opstartdiskette voor win95 kan maken? Moet windows namelijk installeren op een lege pc!

alvast bedankt voor jullie antwoord!:thumb:

Groeten

opstartdiskette win95

Hallo,

Ik heb via bootdisk.com een aantal opstartdiskettes gedownload om win95 te installeren maar mn cdrom leest ie niet via de opstartdiskettes :( Nou valt mij wel dat het lichtje van de cdrom alleen maar oranje knippert of niet knippert. Zou de cdrom misschien niet goed werken? Weet iemand raad?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

groeten

Indien je wilt dat de opstartdiskette cdrom ondersteuning geeft/heeft, heb je de image nodig van win98SE, en dan de oem uitvoering.

Daarna kun je de setup van de cdrom draaien, na eerst de drive te hebben gezocht, meestal drive E:.

Met 95 moest je, geloof ik, eerst een werkende dos op je harde schijf hebben.

Laatst bewerkt:
installeren windows 95

Via de diskette kom ik uiteraard in DOS. Heb de harddisk geformatteerd. Dus moet ik nou eerst een dosversie op de harddisk zetten? en waar haal ik die vandaan als dat nodig is? En achten jullie het uitgesloten dat mn cdrom niet correct werkt? Zit namelijk ff geheel vast! Of zijn er ook nog andere mogelijkheden

Bedankt voor jullie antwoord!

groeten

Kontroleer eerst de kabels en aansluitingen, ook de master/slave jumperinstellingen achterop de drives en zet de drives goed in de bios, bij oudere biossen moet de cdrom op auto staan in de settings.

Maare, alleen met die 98SE bootflop krijg je cdrom ondersteuning, niet met de 95 flop, dan moet je alle bestanden die nodig zijn eerst zelf op de harde schijf zetten voor het laten werken van de cdrom, ook aanpassingen in de config.sys en de autoexec.bat zijn daarvoor nodig, zo dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan