opstartdrama xp prof.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sharity

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2003
Berichten
77
hoi hoi,

Ik heb al sinds maanden een opstartprobleem met xp prof. Ik dacht daar na een format en nieuwe installatie van xp prof wel af te zijn, nou mooi niet dus.
Als ik mn pc aanzet dan blijft hij na het eerste windows scherm hangen, soms een paar minuten alvorens hij een doorstart maakt. Echter dan kan ik mn muis niet meer gebruiken en ben ik gedwongen de pc weer opnieuw te starten. Soms herhaalt ie dat wel tien keer achter elkaar, echt om helemaal knettergek van te worden:eek:
Ik heb alle mogelijke scans erop los gelaten ondanks het een nieuwe installatie betreft maar niet 1 scan vind iets. Ik heb de schijf laten scannen op fouten maar die vind ook niks. Ook heb ik via de xp cd "repareren" gekozen ook dat mocht niet baten. Fixboot heb ik ook gedaan, ook dat brengt geen verbeteringen. Wie weet wat ik nog meer kan doen? Dit is echt zoooooo vervelend en ook niet goed voor mn pc lijkt me.

Ik heb een PIII, schijf 20gig, 192mb geheugen, 866Mhz
XP Professional inclusief alle updates behalve de SP2.

Alvast bedankt!

Groetjes van Vanity.
 
heb je al eens gedacht om wat geheugen bij te steken want 192mb is toch wat weinig.ik dacht zelfs dat om windows xp goed te doen draaien 512 mb aangewezen was.
 
systeemeisen Windows XP

* 233 MHz Pentium of hogere microprocessor (of een equivalent)
* Minimaal 128 MB RAM aanbevolen (minimumondersteuning geldt vanaf
64 MB RAM) en maximaal 4 GB RAM
* Minimaal 1,5 GB vrije ruimte op de vaste schijf
* VGA-monitor
* Toetsenbord
* Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat
* Cd-rom- of dvd-station
ik denk eigenlijk dat je een probleem met je hardware hebt.
koppel eens zo veel mogelijk van je pc af en probeer het dan eens.
daarna kun je nog proberen om met zo min mogelijk hardware te gaan draaien dus alleen hdd videokaart geheugen enz.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan