opstarten/aanmelden/afmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

familiegennip

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2002
Hallo allemaal.

Ik heb een probleempje.
Als ik mijn computer opstart had ik normaal een scherm waar ik kon kiezen welke gebruiker ik wil opstarten.
Dat is helaas weg en daar baal ik best wel van.
Ik heb nu een scherm waar ik de gebruikersnamen kan intypen.
Dit is een stuk vervelender.
Ook kan ik niet meer wissel tussen de gebruikers.
Afmelden is nu verplicht, wil ik wissel tussen de gebruikers.
Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts -> De manier waarop gebruikers zich aan en afmelden wijzigen -> daar staan twee vinkjes bij

* Het welkomstvenstergebruiken
* Snel naar andere gebruiker overschakelen.

Dit staat dus volgens mij goed. Weet iemand hoe het komt dat het dan niet werkt.

Groetjes.....

Dat is het probleem maar de oplossing staat er niet. het probleem is dat ik niet de windows xp stijl krijg. met makkelijk aan/af melden.

maar tog bedankt

Als je nu alles omdraait van wat daar staat,

Start > configuratiescherm > gebruikers account > vinkje terug plaatsen bij alle gebruikers.

Dan zou het toch weer goed moeten zijn, of lukt dat niet !!

Groetjes speedtouch

Om dit probleem op te lossen moet je gaan naar:
Start -> Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts
Klik daar op 'De manier waarop gebruikers zich aan- of afmelden wijzigen'
Hier moet je een vinkje zetten voor 'Welkomsscherm gebruiken'
Om zonder afmelden naar een andere gebruiker over te schakelen moet het vinkje voor 'Snel naar andere gebruiker overschakelen' ook aan staan.

Succes

Start>> uitvoeren: "control userpasswords2" (vergeet de 2 niet!)

hier op het tweede tabblad vanonder: "Gebruikers moeten op CTRL+ALT+DELETE drukken" uitvinken

anders even proberen om de 2 vinkjes waar je het over hebt uit te vinken, instellingen opslaan, en ze dan weer terug aanvinken..

Ook ik heb dit probleem sinds gisteren
Maar met de beschreven manieren die hier staan lukt het niet.
Ik krijg het XP openingsscherm er ook niet meer normaal op!

assaas,

Heb je ook de veilige modus geprobeert, F8 tijdens de opstart.

Ik heb het geprobeerd, maar ook dit helpt niet1

dit is me gisteren trouwens gebeurt, ik moest weg onder het formateren van xp, ik heb daarna mijn vrouw laten formateren en zij heeft iets van updates ingeschakeld zegt ze, dus ik denk dat daar het probleem vandaan komt.
iedere keer als ik het gebruikersaccounts scherm open en bewerk krijg ik een melding van dat ik de client voor netwerkservices kan uitschakelen, maar ze schrijven alleen niet hoe en waar dat moet, ik heb al in windows,en bij program files gekeken maar daar staat geen melding van het programma, ook heb ik geprobeerd om het via zoeken en software in het configuratiescherm te vinden
in het configuratiescherm staat het programma onder de naam CSNW, maar daar krijg ik het ook niet verwijderd

groetjes

assaas

Probeer deze optie:
Start > uitvoeren >typ sfc /scannow en klik op óke.
doe vooraf wel de Xp-cd in de drive.

Ik hoor wel of het lukt.

groetjes speedtouch

Ik heb dit zojuist geprobeerd, maar ook nu veranderd er niks

Ik zoek verder, in ieder geval bedankt voor de tip!

Kan je niet beter Xp opnieuw installeren, deze staat er nu nog maar 1 dag op, In jou geval zou ik het zeker doen.

groetjes speedtouch

Ja ik denk dat ik dat vandaag of morgen ook ga doen!

Maar mij staat nog wel iets bij dat ik dit probleem al eens gehad heb, en toen heb ik het wel kunnen oplossen.

Als je het eerst wil proberen dan heb ik hier een Link voor jou.

Laat de afloop even horen.

groetjes speedtouch

Dank je speedtouch!

maar zoals ik het kan lezen is dit een oplossing voor windows nt, ik weet niet of dit ook voor xp de oplossing is.
en anderzijds is mijn Engels ook niet het beste, dus ik begrijp niet helemaal wat ze bedoelen met Batchfile e.d. dus ik weet niet of ik me hieraan ga begeven
Maar in ieder geval bedankt alvast

groetjes

Ik heb mijn pc weer geformateerd en ik heb alles nu weer in de oude situatie, dus voor mij is dit opgelost

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan