Opstarten, alleen mijn documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bezoeker

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2001
Goedenavond allen,

Als ik de laptop van mijn dochter opstart, krijg ze alleen mijn documenten te zien.
Je kan totaal niet bij andere dingen komen.

Hij start gewoon op met wachtwoord en je krijgt zelf nog de melding dat de virusscan voldaan is.

Als je de documenten weg klikt zie je alleen maar een zwart scherm.

Wie o wie weet wat hier aan de hand is. Besturing windows 7.

Ik hoor het graag.

Bezoeker

Klik mijn documenten weg
Druk op CTRL+ALT+DEL
Ga naar "taakbeheer starten"
Ga naar het tabblad "Processen"
Kijk of explorer.exe" in de lijst staat
Indien dit het geval is klik je op "explorer.exe" en vervolgens op "Proces beëindigen"
Ga naar "Bestand -> Nieuwe taak uitvoeren"
Typ hier: "C:\Windows\explorer.exe"

Ik denk dat dit eenmalig zou werken, als dit zo is zullen we al een stuk meer weten.

Dat is nou ook het probleem, ik kan ook niet naar bestand, er is totaal geen menu. Via CTRL+ALT+DEL kan ik overlal in komen, en alles doet het ook.

Alleen alle snelkoppelingen en menu start en de taakbalk zijn weg. Bureaublad is zwart, met de rechtermuisknop klikken heeft ook geen zin.

Dat de bureaublad zwart is. Geen snelkoppelingen, geen taakbalk, geen menu, helemaal niets, maar zo als ik al zei, taakbeheer doet het wel, daaruit kan ik de pc bedienen.

En alles doet het ook gewoon vanuit taakbeheer. :o

En als je via taakbeheer de taak explorer opnieuw start heeft dit geen effect?

heb hezelfde gehad

heb hetzelfde net gehad en opgelost met dank aan de onderstaande tekst die ik vond op een engelstalige pagina.
Wel na die tijd even een virusscan en een anti maware programma draaien zoals Superantispyware.

Suc6

erm i had the same problem, and i found out what it was, i think it might be the same thing, its happened because "Explorer.exe" may have gotten affected, or the original path has been changed?, once your computer has booted up, and your my documents has loaded, Hold Ctrl + Alt and press Delete, then the Windows Task Manager loads up, Goto, File>New Task (Run...) then a dialog should open up Type "Regedit" then search through:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Then look for a string called "Shell" double click then another dialog should open, in the field "Value Data" type "Explorer.exe", close regedit at the top of the "windows task manager" click shut down then choose Restart, after restarting see if that works, i hope it works it did for me! =] good luck let me know if it works or not, thanks!

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Maar ze had gewoon een virus binnen gehaald.

Nogmaals bedankt. :o

Groeten Bezoeker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan